Majiteľ Topvaru príde o primát

Po spojení dvoch svetových pivovarov vznikne spoločnosť, ktorá pokryje takmer štvrtinu svetovej spotreby piva.

BRUSEL, NEW YORK. Belgická pivovarnícka skupina InBev sa dohodla na prevzatí amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliárd dolárov (približne 995 miliárd korún). Spojením podnikov vznikne najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete s názvom Anheuser-Busch InBev.

Nová spoločnosť bude vyrábať takmer štvrtinu celkovej svetovej produkcie piva. Na prvom mieste vystrieda doterajšiu jednotu SABMiller, ktorá vlastní napríklad značky Šariš, Topvar či Plzeň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčší obchod

Akcionári Anheuser-Busch získajú za každú akciu 70 dolárov, čo je o 23 percent viac ako historicky najvyššia cena akcií spoločnosti z októbra 2002.

SkryťVypnúť reklamu

InBev pôvodne ponúkal za akciu 65 dolárov, ale vedenie Anheuser-Busch ponuku odmietlo ako príliš nízku. Tran­sakciu nakoniec jednomyseľne schválilo vedenie oboch firiem. Spojenie firiem ešte musia schváliť akcionári a regulátor.

Vzájomne si pomôžu

„Dohoda je výhodná pre obe spoločnosti. Získajú presne to, čo chceli. Anheuser, ktorého, akcie stagnovali posledných päť rokov, pretože nedokázal expandovať do zahraničia, naberie druhý dych. InBev sa zasa opäť dostane na pozíciu svetovej jednotky,“ povedal Tom Pirko, prezident konzultačnej spoločnosti Bevmark.

InBev, ktorého najsilnejšie značky sú Stella Artonis a Beck's, by mal pomôcť americkej spoločnosti rozšíriť jej najpopulárnejšiu značku Bud­weiser mimo Spojených štátov. Spoločnosti sa zaujímajú najmä o rýchlo rastúce trhy v Rusku, Číne či Brazílii. Slovensko pravdepodobne spojenie oboch firiem nepocíti. „Nepredpokladáme, že by spojenie malo priamy dosah na slovenský trh. Z investičného hľadiska je pomerne zaplnený,“ povedal výkonný riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 320
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 855
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 687
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 201
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 651
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 412
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 733
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu