frou je úmysel. Otázkou je len, či malo ísť o interný vtip redaktorov .týždňa, ktorý by sa dal vysvetliť dlhými pracovnými hodinami, pochopiteľnou skľúčenosťou z vnútropolitického vývoja, či snahou vydobyť si uznanie v krčme, alebo o premyslený marketingový ťah.
Keď vyskladáte text sedemriadkovej krátkej správy v serióznom časopise tak, že prvé písmená riadkov dávajú vo vulgárnom jazyku správu, že Ján Slota je pohlavný orgán, je isté, že ľudia o tom budú hovoriť a že si text budú navzájom posielať emailom.
Každá reklamná agentúra dnes chce využívať „word of mouth“ a „virálny marketing“, ako sa klebeteniu a preposielaniu elektronickej pošty povie v ich jazyku. Každý chce prísť s vírusom, čo sám zadarmo obehne Slovensko.
Výsmech z politika je istota, ktorá jednoducho musí zafungovať, najmä ak je výsmech aj politik dostatočne vulgárny. Ľudia skrátka milujú veci nečakané a zakázané. Či už úmyselne, alebo nie, .týždeň dokázal, že slotovský „virál“ funguje – o časopise sa hovorí a píše, vydanie so Slotom sa určite dobre predáva a možno sa stane zberateľským kusom. Ale kódovaná správa odhalila aj druhý fakt. Že niekedy si virálnou kampaňou spravíte asi také dobré meno, ako keby ste mali sars alebo ebolu.
Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME