Reklamácia a vrátenie peňazí
Po reklamácii obuvi mi nevrátili peniaze, poslali ju na posúdenie. Po mesiaci predavačka povedala, že topánky pošlú na dobierku. Obrátila som sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, tá uviedla, že zo zákona nie je oprávnená určovať spôsob vybavenia reklamácie. Ak sa nedohodnú obe strany, rozhodnúť môže súd. Treba však doplniť kópie dokladov o kúpe a reklamácii. Čo robiť, keď účet je v obchode a kópia reklamačného listu nečitateľná? Čitateľka
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej v obchode, teda právo na vrátenie peňazí v prípade, keď ide o neodstrániteľnú chybu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla užívať ako vec bez chyby. Tiež ak ide o odstrániteľnú chybu, ale sa vyskytla opätovne po oprave, alebo ak pre väčší počet chýb nemožno vec riadne používať. Aj vtedy, ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní. V iných prípadoch nemá právo od zmluvy odstúpiť.
Vo vašom prípade ide o chybu odstrániteľnú a chybu, ktorá sa vyskytla prvýkrát. Predávajúci však nevybavil reklamáciu do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Preto máte právo od zmluvy odstúpiť.
Odporúčam vám opätovne zaslať predávajúcemu list, kde si uplatníte právo na odstúpenie od zmluvy z dôvodu, že nevybavil reklamáciu do 30 dní. Ten istý dôvod je potrebné zaslať aj SOI ako podnet na prešetrenie porušenia povinností vyplývajúcich zo zákona o ochrane spotrebiteľa, pričom je potrebné k podnetu priložiť blok a reklamačný lístok.
SOI v liste len oznámila, že prešetruje porušenia zákona o ochrane spotrebiteľa a na jeho prešetrenie potrebuje potrebné doklady. Stačí jej doložiť požadované doklady, doplniť podanie a bude sa podnetom zaoberať. Daniela Lakatošová, advokátka www.advokatkadaniela.sk