BRATISLAVA. Rada pre vysielanie a retransmisiu rieši dva prípady možnej skrytej reklamy vo vysielaní súkromnej spravodajskej televízie TA 3.
Riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš povedal, že podnety priamo nesúvisia s možnou skrytou reklamou pri informovaní o jesennom autosalóne v Nitre.
Problémom podľa neho je, že rada už nemá záznamy zo spravodajských šotov z autosalóna. Vysielateľ ich musí uchovávať 30 dní.
Rada môže konať aj bez podnetu, preto podľa Kukliša od júna skúma, aj na základe medializovaných informácií o údajnom zozname firiem „vhodných“ a „nevhodných“ pre vysielanie TA 3, aj ďalšie možné prípady skrytej reklamy v jej vysielaní.
V oboch správnych konaniach vychádza rada z informácií, ktoré zverejnil Gabriel Šípoš na svojom blogu.
Ide o reportáže TA 3 o SkyEurope a OVB z marca. Šípoš podozrenia zverejnil 3. apríla na základe informácií z medialne.sk a od čitateľa. Podozrením sa nezávisle zaoberal aj týždenník Trend.
Kukliš očakáva, že rada sa nimi bude zaoberať až v septembri. Za prípadné porušenie zákonných pravidiel môže uložiť rôzne typy sankcií - od upozornenia až po pokutu.
Šípoš v článku naznačil možné nezákonné prepojenie reklamy a vysielania v TA 3.
„Živé spravodajské vstupy s rozhovormi so zástupcami automobiliek patrili značkám z prioritného zoznamu, podobne ako 'ilustračné' zábery pri všeobecnom informovaní o autosalóne,“ napísal.