riaditeľka Základnej školy v Lieskovci:
Známkou 2 by som hodnotila zmenu štýlu učenia v škole, lebo v jeho uplatňovaní máme ešte čo doháňať. K modernému spôsobu vyučovania sme pridali uplatňovanie daltonských prvkov. Princípom sú samostatnosť, spolupráca a zodpovednosť za svoje vzdelávanie. Takéto vyučovanie rozvíja žiacke kompetencie a schopnosť učiť sa. Patrične k tomu sme vymenili nábytok a zabezpečili žiakom všetky potrebné pomôcky. Úspechom bol výsledok komplexnej inšpekcie a propagácia školy v rôznych médiách i na konferenciách. Dávam jednotku. Jednotku by si zaslúžili pani učiteľky za svoje vzdelávanie, tvorivosť a celoročnú prácu. Známkou 3 by som hodnotila spoluprácu školy s niektorými rodičmi a štátnymi inštitúciami. Nedarí sa nám odstrániť záškoláctvo a asociálne správanie časti žiakov.
Sylvia Maderová, Základná škola Svätej rodiny na Gercenovej ulici v Bratislave:
Známkou 1 hodnotím výsledky v testovaní deviatakov a ich stopercentnú umiestnenosť na stredných školách. Nepretržite sú nad celoslovenským priemerom. Najvyššiu známku by som udelila aj žiakom, ktorí sa horlivo angažovali v misijnej činnosti, v príprave Misijného koláča, Misijného jarmoku, podporou Tehličky na misie, zbierkami potrebných školských vecí pre deti v núdzi. Známkou 3 hodnotím pridelenie asistenta učiteľa s úväzkom iba na 9 hodín. Pre integrovaných žiakov to nestačí. Spolupráca s rodičmi nie je najhoršia, má ale ešte rezervy, dvojka by ju vystihla.
Igor Libo, riaditeľ Gymnázia
Jozefa Lettricha v Martine:
Ťažko hodnotiť jednou známkou, keď tých oblastí bolo viac. Ak chcem využiť celú škálu známok, tak výbornú by som dal maturantom pri maturitnej skúške a v prijímacích skúškach na vysoké školy. Chválitebnú za konečne jasné postavenie 8-ročných gymnázií v novom školskom zákone a za pomoc rodičov a sponzorov škole.
Stále nevyhovujúca situácia s učebnicami by si zaslúžila trojku. Najhoršia, dostatočná patrí finančnému zabezpečeniu škôl vo všeobecnosti. Nedostatočnú nepoužijem, napokon na našom gymnáziu ani nikto neprepadol.
Miroslav Gálik, učiteľ Základnej školy na Námestí mládeže vo Zvolene:
Využijem radšej možnosť slovného hodnotenia. Pozitívne hodnotím prijatie nového školského zákona, ktorý by mohol posunúť naše školstvo dopredu. Samotný legislatívny zámer však nevyrieši skutočné problémy v školstve, kým nebude dostatočne finančne zabezpečené jeho plnenie. A to je tak na štvorku. Veľký problém vidím aj v zabezpečení odborníkov na výučbu cudzích jazykov. Nový školský zákon treba premietnuť do života a preto sa školy zavrú len pre žiakov. V prvých týždňoch prázdnin budú učitelia pracovať na premietnutí legislatívy do života. Teda učitelia by mali dostať výbornú.
(or, eta)
Ako by ste oznámkovali dianie na vašej škole počas školského roka, pýtali sme sa učiteľov v niektorých školách.