Lenny Kravitz k nám priviezol staré hity aj novú „revolúciu lásky“. Jeho koncert bol prekrásnym hudobným výletom.
BRATISLAVA. Americký spevák Lenny Kravitz prišiel v utorok do Bratislavy hlásať svoju Love Revolution. Jeho dvaapolhodinové vystúpenie na štadióne petržalskej Artmedie bolo prekrásnym hudobným výletom nesmierne talentovaného hudobníka, ktorý strhol početné publikum.
V podvečer to najprv vyzeralo, že koncert zničí dážď. Obloha sa zatiahla do sivej farby, ale nakoniec našťastie prestalo pršať a tesne pred vystúpením prvej predkapely Pary zasvietilo nad mestom slnko.
Para vôbec nesklamala, ani sa nestratila na obrovskom pódiu. S veľkým prehľadom vypľula najväčšie hity. Prví návštevníci si vesele pospevovali ich tradičné pecky a zabávali sa na neprehliadnuteľnom frontmanovi skupiny Laskym.
Naopak druhí predskokani – americkí OneRepublic priniesli do Bratislavy nezáživný „coldplayovský“ rock. Publikum spozornelo, až keď kapela zahrala svoj jediný hit Stop and Stare, ktorý teraz tlačia do éteru slovenské rádiá.
Sila pesničiek
Žiadne veľkoplošné obrazovky ani svetelné efekty, ani dramatické intro nesprevádzali vystúpenie jednej z najväčších hviezd 90. rokov. Lenny Kravitz sa v utorok spoľahol iba na silu svojich pesničiek.
Za zvuku reprodukovanej hudby sa hlavná hviezda nenápadne vplížila na pódium a so svojou koncertnou kapelou spustila prvú vypaľovačku večera – Bring It On.
V tom momente sa z pódia začala valiť neopakovateľná drsná rokenrolová hudba, z ktorej majster nezľavil až do konca vystúpenia. Kapela skvele funkovala, kým frontman pobehoval po pódiu. V duchu povesti multinštrumentalistu striedal jeden nástroj za druhým, ale najvernejší bol „véčkovej“ gitare.
Za viac ako dvadsaťročnú hudobnú kariéru napísal toho požehnane. Nové piesne tak nepália ako staré hity, ale stále si má tento štyridsaťšyriročný rocker z čoho vyberať. Nesiahol iba po osvedčenej klasike (Always On The Run, Believe, Fly Away alebo It Ain't Over 'Til It's Over), ale z archívu vyťahoval aj skutočné skvosty, ako napríklad nádhernú Fields Of Joy z druhého albumu Mama Said.
Nebál sa pustiť aj do sólovania, čo spôsobilo, že niektoré zo skladieb sa pretiahli až do pätnásťminútových verzií. Nebolo to však otravné, ani to nenudilo. Skôr naopak, Kravitz a spol. doslova vtiahli ľudí do svojho hudobného sveta a nechali ich spokojne vlniť sa v rytme piesní.
Originálne retro
Jeho hudba, to je výlet do šesťdesiatych rokov. Soul, funk a rock hrá podobne ako jeho veľké vzory z tých čias. Našťastie nerobí hudbu, ktorá by bola obyčajnou kópiou Jimiho Hendrixa alebo Otisa Reddinga. Kravitzovi sa podarilo preniesť hipisácky sen o potrebe lásky aj do súčasného sveta.
Na záver utorkového koncertu vytiahol jednu zo svojich prvých známych piesní Let Love Rule, ktorú rozvinul do grandiózneho finále. Hymnický refrén spievali skôr všetci na štadióne, kým spevák sa brodil davom pod pódiom.
„Omša sa vydarila,“ povedal jeden z návštevníkov akcie a vôbec tým nemal na mysli, že by Kravitz zbytočne kázal ako nejaký urečnený pastor. Skôr naopak. Jeho revolúcia lásky, ktorú teraz propaguje na svojom svetovom turné, ukázala, koľko pozitívneho dá cez hudbu povedať a dať.
Kravitz sa nebál pustiť do dlhých sól. Nebol však otravný ani nenudil. Ľudí úplne vtiahol do svojho hudobného sveta.
|