Podľa tohtoročného výskumu Green Workplace Survey, ktorý robila organizácia Society for Human Resource Management, má 50 percent amerických spoločností formálnu či neformálnu „zelenú“ politiku. Až 43 percent však túto politiku nemá a zatiaľ ju ani neplánuje.
Takmer polovica firiem, ktoré zavádzajú ekologické opatrenia, uvádza ako prínos lepšiu morálku zamestnancov a silnejší imidž. Ďalšími výhodami sú pozitívny vplyv na celkové obchodné výsledky a vyššia lojalita zamestnancov. Ekologické iniciatívy môžu byť tiež nástrojom na prilákanie potenciálnych zamestnancov, najmä mladých.
Aj napriek týmto výhodám však nie je zavádzanie ekologickej politiky jednoduché. Najčastejšou bariérou sú náklady na implementáciu (86 %) a náklady na údržbu (74 %). Traja zo štyroch zamestnancov spoločností bez ekologickéej politiky by si želali, aby ich zamestnávateľ bol ekologickejší.
Na výskume sa zúčastnilo 429 manažérov ľudských zdrojov z verejných i súkromných spoločností, neziskoviek a vládneho sektora a ďalší náhodne vybratí účastníci.
Autor: Zdroj: Employers Group