BRATISLAVA. Nový televízny kanál Joj Plus budú tvoriť filmové a seriálové tituly prevažne európskej proveniencie, zvyšok bude tvoriť zábava.
„Prieskumy a divácky potenciál ukazujú, že toto je najvhodnejšie zameranie,“ povedal v rozhovore pre SME generálny riaditeľ televízie Richard Flimel. Hoci zatiaľ majiteľ televízie o licenciu nepožiadal, šéf televízie už má predstavu, ktorých divákov chce novým kanálom osloviť - „nediváka“ Jojky.
„Nechceme presúvať divákov z hlavného kanála, skôr máme záujem o divákov STV a Markízy,“ povedal Flimel. Vysielanie spustí začiatkom jesene a bude dostupné prostredníctvom káblových rozvodov. Flimel dúfa, že bude dostupné pre 60 percent populácie. Podľa neho ide o predprípravu na digitálny kanál. „Principiálne áno, aj keď dnes ešte nemožno určiť, či akýkoľvek monotematický kanál dokáže pokryť náklady spojené so šírením digitálneho vysielania.“
O tom, koľko chcú majitelia investovať do štartu vysielania, Flimel prezradiť nechcel. „Hovoríme o miliónoch.“ Koordinátorom príprav je poverený Vladimír Fatika z Joj.
Aj Markíza avizuje, že spustí monotematický kanál. Ako povedala hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská, spustí ho „v priebehu najbližších troch rokov“.
Vznik nových monotematických televízií po boku celoplošných v zahraničí nie je ničím neobvyklým, pre vysielateľa je to výhodné, keďže môže využívať technické a personálne zázemie domovskej televízie.