Reklame podľahnú mladí radi

Reči o prepínaní na iné televízne programy počas reklamných blokov prieskum nepotvrdil – značná časť ľudí ich sleduje a dokonca sa veľa z nich priznalo, že ich pozerajú radi.

BRATISLAVA. Aj keď sa už stalo zvykom, že u mnohých reklama získava prívlastky ako otravná, a že v čase jej vysielania v televízii prepínajú kanály, zadávatelia reklám sa ničoho takého obávať nemusia.

Reklama u dosť širokého spektra našej populácie stále spoľahlivo funguje a aj preto okrem reklamných sloganov často zľudovejú aj výrobky.

Silu reklamy dokazuje aj najnovší prieskumu spoločnosti TNS realizovaného na internete, podľa ktorého až takmer polovica respondentov (48,7 percenta) odpovedala súhlasne, že reklamu má rada. Tých, ktorí s tým nesúhlasia, bolo len približne o percento menej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumu až 42 percent ľudí tvrdí, že reklama ich motivuje k nákupu produktov. Dvom pätinám (40,9) reklama neprekáža, pretože ju nevnímajú. Naopak tých, ktorých reklama doslova obťažuje, je o čosi menej – 39 percent.

V porovnaní s priemerom majú pozitívny vzťah k reklame skôr mladí ľudia (18­ až 29­roč­ní), obyvatelia menších obcí a ľudia so základným vzdelaním, prípadne so stredoškolským vzdelaním bez maturity.

Práve táto skupina ľudí je častejšie motivovaná nakupovať pod vplyvom reklamy.

Medzi ľuďmi vo veku 40 až 59 rokov a vysokoškolsky vzdelanými respondentmi je viac takých, ktorí majú negatívny vzťah k reklame – nemajú ju radi, nevšímajú si ju, prípadne ich obťažuje.

Na základe reklamy nenakupujú skôr 30- až 39­roční a viac ako 60­roční respondenti, ďalej vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Košického kraja a respondenti z väčších miest.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum spravila agentúra TNS SK prostredníctvom internetu na vzorke 1751 užívateľov internetu v januári a februári tohto roku.

Autor: hr

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu