BRATISLAVA. Aj keď sa už stalo zvykom, že u mnohých reklama získava prívlastky ako otravná, a že v čase jej vysielania v televízii prepínajú kanály, zadávatelia reklám sa ničoho takého obávať nemusia.
Reklama u dosť širokého spektra našej populácie stále spoľahlivo funguje a aj preto okrem reklamných sloganov často zľudovejú aj výrobky.
Silu reklamy dokazuje aj najnovší prieskumu spoločnosti TNS realizovaného na internete, podľa ktorého až takmer polovica respondentov (48,7 percenta) odpovedala súhlasne, že reklamu má rada. Tých, ktorí s tým nesúhlasia, bolo len približne o percento menej.
Podľa prieskumu až 42 percent ľudí tvrdí, že reklama ich motivuje k nákupu produktov. Dvom pätinám (40,9) reklama neprekáža, pretože ju nevnímajú. Naopak tých, ktorých reklama doslova obťažuje, je o čosi menej – 39 percent.
V porovnaní s priemerom majú pozitívny vzťah k reklame skôr mladí ľudia (18 až 29roční), obyvatelia menších obcí a ľudia so základným vzdelaním, prípadne so stredoškolským vzdelaním bez maturity.
Práve táto skupina ľudí je častejšie motivovaná nakupovať pod vplyvom reklamy.
Medzi ľuďmi vo veku 40 až 59 rokov a vysokoškolsky vzdelanými respondentmi je viac takých, ktorí majú negatívny vzťah k reklame – nemajú ju radi, nevšímajú si ju, prípadne ich obťažuje.
Na základe reklamy nenakupujú skôr 30- až 39roční a viac ako 60roční respondenti, ďalej vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Košického kraja a respondenti z väčších miest.
Prieskum spravila agentúra TNS SK prostredníctvom internetu na vzorke 1751 užívateľov internetu v januári a februári tohto roku.
Autor: hr