Rozmýšľať, uvažovať a informovať sa

BRATISLAVA. Mladí sociálni demokrati si včera s ministerkou práce Vierou Tomanovou porozumeli. Súhlasila s nimi, keď hovorili, že mladí ľudia „nemajú ani potuchy o možnom riziku spojenom s druhým pilierom“. Podľa e­mailov, čo im píšu „rovesníci, kamaráti,

ale aj ich členovia“, je zrejmé, že mladí ľudia nevedia ani o vysokých poplatkoch, ktoré si DSS účtujú za vedenie účtu dôchodkového sporenia: „Potom sa čudujú, keď im peniaze skôr odbúdajú, ako pribúdajú,“ povedal včera predseda ľavicových mládežníkov Andrej Kolesík.

Mladí demokrati sú doslova šokovaní absolútnym nedostatkom informácií. „Mladí ľudia majú neuveriteľné názory z rôznych klamlivých kampaní DSS,“ povedal Kolesík.

Väčšina z mladých ľudí, pracujúcich v zahraničí, nemá podľa Kolesíka, žiadne alebo má len veľmi chabé informácie o druhom pilieri. Aj s tým súhlasila ministerka Tomanová. Hneď prišla s riešením: Rezort prenesie informačnú kampaň o druhom pilieri aj na konzuláty a zastupiteľstvá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Bude o tom, že dôchodkové sporenie je nekompatibilné s dôchodkovým systémom krajín únie. „Ak niekto plánuje zostať dlhšie v cudzine, tak tento systém skutočne nemá preňho význam,“ myslí si Tomanová. Ibaže by si platil do druhého piliera z vlastného, dodala.

Problém druhého piliera vidia mladí ľavičiari aj v chýbajúcich garanciách od DSS. „Ľudia vo svojich zmluvách nikde nenašli ani jedno slovo, ani číslo, ktoré by hovorilo o výške ich dôchodku,“ zistil Kolesík.

Mladí sociálni demokrati sa na druhej strane prihovorili za to, aby štát za ľudí na rodičovskej dovolenke platil príspevky do druhého piliera automaticky. „Mnohé naše členky, rovesníčky sú alebo sa čoskoro stanú mamičkami, preto je táto téma pre nás dôležitá,“ povedal Kolesík. Ministerka prikývla. Ide to riešiť v pripravovanej novele.

SkryťVypnúť reklamu

Mladí sociálni demokrati rozbehli koncom mája kampaň Ráčte vstúpiť. Druhý pilier na bilbordoch stvárnili ako otvorený kanál. „Snažili sme sa ľudským jazykom sústrediť na všetko, čo by mohlo mladého človeka zaujímať,“ povedal Kolesík. Podklady čerpajú z materiálov ministerstva. Tri nosné prvky ich kampane sú „rozmýšľať, uvažovať a informovať sa“.

Včerajšie rokovanie s ministerkou Kolesík zhodnotil ako „veľmi poučné“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 610
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 360
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 184
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 377
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 814
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 903
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu