Šoféri kamiónov sa minuli

Šoféri nákladných áut sú úzkoprofilový tovar. Preto ich niektoré dopravné firmy lákajú aj na kvalitnejšie kamióny a väčší luxus.

Šoféri kamiónov strávia v kabíne svojho auta desiatky hodín. Ich nároky na vybavenie sa preto zvyšujúŠoféri kamiónov strávia v kabíne svojho auta desiatky hodín. Ich nároky na vybavenie sa preto zvyšujú (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Byť šoférom nákladného auta, to bola vždy dosť dobre platená práca. Dnes si však najmä šoféri kamiónov prídu na pekné peniaze.

Firmy sa im navyše snažia spríjemniť život, ako sa dá – vraj ich lákajú na silnejšie motory a luxusné vybavenie kabín. Je ich totiž málo.

Kedysi mal takmer každý vojak 'vodičák' céčko

„Táto situácia má viac príčin – jednou je odchod niektorých vodičov za zárobkom do zahraničia, druhou boom v oblasti nákladnej automobilovej dopravy,“ hovorí Branislav Beloríd s profesijného združenia dopravcov Česmad.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Belorída totiž mnoho výrobcov uprednostňuje dodávky just­in­time a v tejto sfére nemôže železničná doprava konkurovať kamiónom, takže počet zákaziek sa stále zvyšuje.

Problémom je aj to, že sa profesionálni vodiči akosi „minuli“. „ Kedysi mali vodičské preukazy na nákladné automobily mnohí mladí muži, urobili si ich počas vojenčiny. Zrušenie povinnej vojenskej služby pripravilo dopravcov o tieto zdroje pracovných síl,“ vysvetľuje Branislav Beloríd.

Odchod šikovných profesio­nálov do zahraničia podľa Belorída až takým problémom dnes nie je. Doma si zarobia porovnateľné peniaze.

Nijaký luxus – kvalita

A či sa zvyšujú ich nároky? „Myslím, že to nie je iba vec požiadaviek šoférov. Rovnako výrobcovia kamiónov sa snažia zlepšiť vybavenosť. Veď tí vodiči strávia v kabíne skutočne veľmi veľa času – pri šoférovaní aj pri oddychu na parkoviskách. Prečo by sa nemohli slušne vyspať, pohodlne sedieť, mať čistý vzduch a vychladené nápoje,“ hovorí Branislav Beloríd. Podľa neho ide o normálne rastúce nároky na vybavenie.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu