Ja sa na ňu pozerám optimisticky. Nemôžeme niečo kritizovať, že je to zlé a bude z toho chaos, pokiaľ to neskúsime. Voľnosť, ktorú dostávame, určite využijeme na posilnenie vyučovacích hodín, kde bola krátená dotácia hodín. Uvažujeme o vyučovaní informatiky od prvého ročníka v rozsahu 1,5 hodiny týždenne. Zvažujeme, že v piatom ročníku budeme blokovo vyučovať dejepis, zemepis a občiansku výchovu v rozsahu troch hodín týždenne.
Michal Jancura, riaditeľ Základnej školy Mlynská Stropkov
Reforma ako taká bola žiadaná. Jediné, čo ma mrzí, je časový stres. Štyri mesiace prázdnin by nám určite pomohli. Na našej škole beží jazykový variant od tretieho ročníka a plánujeme začať s výučbou cudzieho jazyka už od prvého. Maličký problém je iba v tom, že v súčasnej dobe má každý záujem iba o anglický jazyk, a iné ako ruština a nemčina sú v úzadí.
Jana Pivková, riaditeľka Základnej školy v Liptovskom Jáne:
Naša škola je spojená s materskou školou a škôlkarské učiteľky sú školskou reformou nadšené, lebo ich aktivity sa nebudú obmedzovať, ale budú sa viac prispôsobovať deťom a ich potrebám. Aj my na základnej škole máme predstavu, ako sa pohneme dopredu, aj sa tešíme, že sa vymkneme zo zaužívaných praktík, ktoré sa stali rutinou. Mne osobne je ľúto, že nie som mladšia, vedela by som učiť chémiu v šiestom a siedmom ročníku aj po novom. Všetky učiteľky v ročníkoch jedna až štyri sa prihlásili na štúdium angličtiny. Už predtým navštevovali jazykové školy, takže to nebude zlé. (or)