BRATISLAVA. Jedna z dvojice firiem, ktoré sú vysokým favoritom na získanie najväčšej slovenskej vládnej zákazky v histórii, má blízko k finančnej skupine J&T. Hovorca J&T Maroš Sýkora to popiera, televízia Markíza však prepojenie na manažérov slovenskej podnikateľskej skupiny dokázala.
Traja vylúčení
V poslednom kole súťaže o dodávku elektronického mýta pre štát boli štyri konzorciá. Tri z nich obstarávateľ Národná diaľničná spoločnosť vylúčil s takými vysvetleniami, že všetky tri firmy sa okamžite so sťažnosťou obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie. Konzorcium Slovakpass, ktorého ponúklo najnižšiu cenu, o okolnostiach slovenského tendra dokonca informovalo bruselské orgány zodpovedné za hospodársku súťaž.
Ak by sťažnosti troch vyradených neuspeli, v súťaži by ostala len ponuka konzorcia francúzskej firmy Sanef a neznámej bratislavskej akciovky Ibertax. Štát by tým získal najhoršiu cenu, pričom ani v ďalších dvoch súťažných kritériách konzorcium SanToll Ibertax nepredčilo ostatných troch súťažiacich.
Cez štyroch manažérov
Markíza včera informovala, že majiteľom akciovky Ibertax sú dve cyperské spoločnosti. Ich zakladateľka podľa televízie Markíza splnomocnila na zastupovanie týchto firiem štyroch manažérov, ktorí pracujú pre firmy skupiny J&T.
Francúzska firma Sanef, ktorá má skúsenosti s výstavbou mýtnych systémov, zasa patrí k finančnej skupine Abertis, ktorá bola pred dvoma rokmi s J&T v súťaži o bratislavské letisko.
Hovorca J&T Maroš Sýkora prepojenie firiem skupiny J&T na účastníkov mýtneho tendra pre Markízu opakovane poprel.
Hovorkyňa konzorcia SanToll viackrát uviedla, že cez firmu Ibertax by mal francúzskej firme po skončení tendra pribudnúť finančný investor. Najnižšia ponuka na výstavbu mýtneho systému a jeho tridsaťročné prevádzkovanie znela na 19 miliárd korún. SanToll a Ibertax ponúkli, že to postavia za 26 miliárd.
Autor: dak