vere do izby. Za nimi komorné prázdno, ktoré dostáva iba zvukový rozmer, keď sa dvere otvoria a počuť, čo sa za nimi deje.
Toľko atmosféra. Témou je obchod s ľudskou identitou, presnejšie, kto a prečo má dnes na svedomí odškodňovanie Židov. Akí sú ľudia, ktorí sa ocitli na takzvaných dobrých zoznamoch? Ako to, že ich pôvod zrazu vynáša?
Hra Mydlová opera súčasného maďarského dramatika Györgya Spiróa je aktuálnym, úderným a dobre napísaným textom. Navyše aj sviežo preloženým, i keď v bulletinovom texte o autorovi udierajú do očí chyby urobené v dôsledku prekladu z češtiny, čím sa preklad samotnej hry z originálu spochybňuje.
V každom prípade, úlohy sadli protagonistom ako uliate. Blysla sa Táňa Kulíšková v úlohe rozvedenej ženy a matky, Vlado Jedľovský by sa ako agent nezaprel, teplákový a oretiazkovaný Alfréd Swan ani nemohol byť úlisnejším domovým správcom. Sugestívny zážitok v réžii Štefana Korenčiho.