Čím viac Hillary Clintonová odsudzuje médiá hlavného prúdu za to, že zmenšili jej šance stať sa nominantkou demokratov, tým viac sa uchyľuje k internetu.
Minulý týždeň usporiadala svoj prvý výlučne blogerský konferenčný telefonát, pričom zavolala asi 40 blogerom z predvolebného turné v Oregone. A kampaň zintenzívnila aj využitím Twitteru, služby vytvárania sociálnej siete, ktorou posiela krátke správy, aby jej zavolali v reálnom čase.
Nezaujímavá pre médiá
Táto internetová ofenzíva prichádza v čase kedy sa Clintonovej dostáva menej pozornosti, tak v blogovej sfére, ako aj v tradičných médiách.
Podľa blogového vyhľadávacča Technorati sa v blogosfére Clintonová spomína o necelú polovicu menej krát než Barack Obama. V počte zmienok ju dokonca predbehol aj republikán John McCain.
Projekt „Znamenitosť v novinárstve“, ktorý sleduje týždenné spravodajstvo o kandidátoch v rôznych médiách, oznamuje, že Clintonová bola významným faktorom v 53 percentách spravodajstva minulého týždňa, kým u Obamu to bolo až 68 percent.
Cieľom konferenčného hovoru bolo poďakovať sa blogerom za ich podporu. A najmä vyvolať pozornosť a prebudiť blogosféru. Tá v konečnom dôsledku môže ovplyvniť nevolených superdelegátov, ktorí budú mať pri výbere demokratického kandidáta na prezidenta pravdepodobne hlavné slovo.
Kým v začiatkoch Clintonovej kampane boli internetoví fundamentalisti proti nej, čiastočne pre jej podporu vojny v Iraku, niekoľko blogerov sa však počas dlhej kampane pridalo na jej stranu. Počas konferencie sa im preto senátorka ospravedlnila za žlč, ktorej čelia, keď ju obhajujú.
Podpisy za Floridu
Jej prvý blogerský telefonát prišiel v čase, keď ju konkurenti prvýkrát vytlačili z mediálnej kampane. Mnohí v médiách hlavného prúdu dospeli k záveru, že z matematického hľadiska nemôže vyhrať.
A presne v ten deň sa väčšina politického spravodajstva venovala pretláčaniu Obamu s McCainom.
S plynúcim časom sa Clintonová vrhla na agresívnejšie využitie internetu.
Doteraz každý využíval Twitter, aby upozornil svojich prívržencov na podujatia kampane. Clintonová ho však teraz využíva aj na zbieranie podpisov na petíciu vyzývajúcu Demokratický národný výbor, aby spočítal hlasy a delegátov z Floridy a Michiganu.
Twitter využila aj deň pred primárkami, aby požiadala svojich prívržencov, nech volajú voličom v Kentucky a Oregone.
Snaží sa tak zvýšiť ľudový počet hlasov a dúfa, že to povzbudí superdelegátov. Blogerský telefonát uzavrela tým, že primárkovú kampaň, ktorá sa skončí až 3. júna, vyhrá s prvenstvom v počte hlasov (pri sčítaní doteraz neuznaných výsledkov primárok z Michiganu a Floridy, prirodzene) a argumentom, že je zvoliteľnejšia ako Obama.
Autor: Katharine Q. Seelye New York Times