BRATISLAVA. Slovenských mužov najviac zaujímajú módne trendy topánok, džínsov a športového oblečenia. Pre ženy je zas dôležitejšie mať na sebe módne tričká a blúzky, odevné doplnky a kabelky. Tvrdí to marcový prieskum spoločnosti GfK Slovakia. Ten zisťoval, čo znamenajú módne trendy pre ľudí na Slovensku.
Prieskum ukázal, že obliekanie sa podľa najnovšej módy je dôležité pre 41 percent z nás. O módu sa zaujímame v porovnaní s priemerným Európanom a Američanom takmer o desatinu viac, zistila agentúra GfK.
Značkové oblečenie sa predáva viac. Okrem toho, že na to máme, je to aj tým, že v minulosti u nás nebolo.
Módne topánky zaujímajú viac mužov ako ženy
Zaujímavý v prieskume bol fakt, že mať módne značkové topánky či džínsy je dôležitejšie pre mužov ako pre ženy.
Dá sa to vysvetliť tým, že muži si na značku potrpia, lebo nakupujú na dlhšie a menej. Ženy sledujú aktuálne trendy meniace sa každú sezónu. Dôležitejšie je pre ne mať módnu vec ako značku.
Módny návrhár, stylista a fotograf Lukáš Kimlička hovorí, že ženy nakupujú spôsobom, čo sa im páči, to chcú a značka tam často nehrá rolu. „Naopak muži sa chvália medzi sebou, čo majú a naozaj si na značke potrpia,“ povedal. Dosiahnuté vzdelanie tiež ovplyvňuje nakupovanie značkovej módy. Kým u mužov je to tak, že čím vyššie vzdelanie majú, tým viac značkových vecí kupujú, u žien je to presne naopak.
Vzdelaná žena podľa Klimičku asi rieši úplne iné problémy, ako to, čo si dá na seba. „Aj keď ženy, čo sa pohybujú v lepších kruhoch, si dajú záležať na tom, čo majú na sebe“.
Tínedžeri sa obliekajú podľa najnovšej módy
Najviac sledujú a obliekajú sa podľa módnych trendov v Košickom kraji, vyplýva z tvrdení východniarov. Značkové oblečenie však najviac nakupujú ľudia v Bratislavskom kraji. Je ich dvakrát viac, ako ľudí z Prešovského kraja. Tých je necelých 24 percent, tvrdí prieskum.
Aktuálne módne hity sledujú najviac tínedžeri. Skoro 80 percent z nich sa vyjadrilo, že oblečenie podľa najnovšej módy je pre nich dôležité a prevažná väčšina ho aj nosí. Veľký význam módnemu oblečeniu pripisujú aj mladí ľudia vo veku 20 až 29 rokov. Vekom záujem o módu klesá.
Zdroje, odkiaľ čerpáme módnu inšpiráciu, sú rôzne. Viac ako polovicu z nás ovplyvňujú priatelia, známi a rodina. Až 40 percent žien hľadá nové nápady v módnych časopisoch. Tretina ľudí sleduje novinky v nákupných centrách, televízii a reklame.
Prieskum realizovala spoločnosť GfK na vzorke 1000 obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov.
Kliknite - obrázok zväčšíte.