ŽILINA. Cestné spojenie z Bratislavy do Košíc na severe Slovenska komplikuje rozostavaná diaľnica. Doprava sa z nej do Žiliny dostáva rozostavaným diaľničným privádzačom v časti Strážov. Po jeho dokončení sa cesta priamo napojí na mestskú estakádu. Súčasťou privádzača bude aj svetelná križovatka.
Privádzač mal byť hotový už vlani v októbri. Dôvodom oneskorenia sú podľa Slovenskej správy ciest náročné prekládky inžinierskych sietí.
S meškaním sa ráta
„Natiahneme koberec a koncom júna budeme hotoví,“ povedal Ivan Hlavoň zo Slovenskej správy ciest v Žiline. Na stavbe je však ešte množstvo práce a stihnúť termín bude podľa jedného zo stavbyvedúcich zázrak. Drobné meškanie pripúšťa aj Hlavoň. Najviac to však podľa neho bude päť až desať dní.
Súčasťou privádzača bude pre miestnu dopravu a kamióny zásobujúce priemyselnú zónu aj svetelná križovatka. „Žiaľbohu, budú tam semafory, ktoré znovu budú zastavovať autá,“ povedal Hlavoň.
Dobré riešenie to nie je ani podľa stavbárov. „Uvidíme, koľko tam tie semafory vydržia, či s tým neskôr niečo neurobíme,“ povedal Hlavoň.
Semafory sú lepšie ako nič
Oslovení vodiči svetelnú križovatku považujú za lepšiu ako súčasný stav. Kolóny na vjazde do mesta tam často dosahujú aj niekoľko kilometrov.
„Myslím, že by tam mali byť semafory, pretože situácia tam je hrozná a väčšinou riadia dopravu policajti,“ myslí si Šimon Sekáč.
Lepším riešením by podľa neho mohol byť kruhový objazd, ten by sa na miesto križovatky však nevošiel. Plynulosť dopravy tam bude závisieť od nastavených intervalov. Na hlavnej trase z Bratislavy budú intervaly dlhšie, na vedľajšej ceste kratšie.
Opravia cestu pod Strečnom
V lete bude pokračovať aj rekonštrukcia cesty prvej triedy za Žilinou v smere do Martina pod Strečnom. Za plnej prevádzky by mali súčasné dva pruhy rozšíriť na štyri. Prebieha výberové konanie na dodávateľa stavebných prác.
Rozširovaniu budú predchádzať práce na skalnom brale. V uplynulých rokoch tam padajúce skaly spôsobili niekoľko dopravných nehôd a dokonca smrť mladej ženy z Česka. Cesta popod Strečno by mala slúžiť ako náhradná komunikácia až do spojazdnenia diaľničného tunela Višnové – Dubná Skala.
Rovnako ešte treba dobudovať aj úsek Hričovské Podhradie – Višňové. Už spojazdnená časť diaľnice D1 sa ním na tunel napojí.