
Minister Macejko (vľavo) so svojím sekčným šéfom Berekom pred novinármi v Banskej Bystrici obhajujú považsko—kysucký variant diaľnic ako jediný možný. Aktivisti zatiaľ vonku protestovali - k ich argumentom patrí to, že je trikrát drahší ako stredoslovensko-oravský variant. FOTO SME - JÁN KROŠLÁK
A čo diaľnica medzi Bratislavou a Banskou Bystricou?
„Práve sme dostali vypracovanú štúdiu o diaľničnom prepojení medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Treba však zdôrazniť, že Slovensko zatiaľ nie je dopravne tak preťažené, aby si budovalo konkurenčné diaľnice. A tak sa rozhodlo, že spojenie na Košice bude definitívne cez Žilinu, teda nie je rozumné viesť konkurenčný ťah cez Nitru - Banskú Bystricu a cez Donovaly.“ Profit 10. augusta 1999
Vedeli ste o tom, že firmy nakupujúce pohľadávky žiadali od pôvodných držiteľov pohľadávok osempercentnú províziu za urýchlené vyplatenie pohľadávok?
„O tom som v žiadnom prípade nevedel, a ani nechcem o tom vedieť. Bolo to mimo kompetencie Slovenskej správy ciest.“
Čím však vysvetlíte skutočnosť, že pohľadávky, ktoré výhodne odkupovali tretie subjekty, boli operatívne vyplácané?
„Neboli uprednostňovaní. Tým, že tzv. postupník postúpil svoju najstaršiu pohľadávku, prakticky dosiahol to, že bola splatená. Bola by však splatená aj bez toho, a priamo tzv. postupníkovi.“ Národná obroda 20. marca 2000
Prečo pôsobí bývalý rezortný boss Palacka na poste vášho poradcu?
„Áno, pracuje ako môj poradca, za čo poberá dvetisíckorunový plat, lebo ako poslanec parlamentu viac ani nemôže dostať. Má svoju minikanceláriu. Radím sa s ním občas v tých záležitostiach, ktorým rozumie… Podľa môjho názoru jeho odchod z pozície ministra bol spôsobený viac kuloárnymi záležitosťami ako faktickými nedostatkami.“
Slovenská republika 9. mája 2000