Myši a prasiatka

V kampani primárkových volieb rašia suveníry ako burina po daždi.

(Zdroj: NYT – RICHARD PERRY)

V kampani primárkových volieb rašia suveníry ako burina po daždi.


Americkí prezidentskí kandidáti o priazeň voličov bojujú aj drobnými spomienkovými predmetmi. Na ich internetových stránkach bodujú suveníry od odznakov cez podložky pod myši až po samolepky na autá. Stratégovia politických kampaní tvrdia, že logo alebo politický slogan možno umiestniť kamkoľvek.

Produkty nemusia nič hovoriť o kandidátovi, skôr prezrádzajú čosi o ich vzťahu ku konzumnej kultúre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z porovnania štyroch dizajnérskych kritikov vychádza ako víťaz John McCain s najširším sortimentom (od nástenných hodín až po cestovné fľaše), poznamenáva Julie Laskyová, šéfredaktorka časopisu ID. Hillary Clintonová je tesne za ním (vrátane hrnčekov na kávu a plastových prasiatok-sporiteľničiek) a užšie zameraný Barack Obama je až tretí.

SkryťVypnúť reklamu

„McCain jediný ponúka predmety na voľný čas ako polokošele vrátane módnych ružových pre mužov,“ rozpráva Laskyová. „Clintonová a Obama fungujú na pracovných odevoch: tričkách, štítkoch a flaušových bun­dách.“

Karrie Jacobsová, editorka magazínu Metropolis, si všimla, že Obamov výber tovaru odráža jeho zásadne rebelskú kultúru kampane. Clintonovej výbava je podľa nej „nápadne škaredá“. Alisa Walkerová, dizajnérska blogerka, tvrdí, že tovar Johna McCaina funguje dobre, lebo jasne predáva imidž „superseriózneho“ kandidáta „v odtieňoch čiernej, námorníckej modrej a zlatej“. Dodáva, že jeho námornícke odznaky a polokošele zdôrazňujú jeho vojenskú minulosť.

Na druhej strane suveníry z táboru Clintonovej sú prevažne dievčenské. Všetky tričká vyzerajú ako navrhnuté pre ženy alebo nosené ženami.

SkryťVypnúť reklamu

Tovar Johna McCaina fuguje dobre, lebo jasne projektuje imidž „seriózneho“ kandidáta


Alisa Walkerová, dizajnérska blogerka

Autor: Steven Heller, New York Times

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 608
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 352
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 176
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 373
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 828
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 895
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu