Nastavte sa duševne na to, že tento týždeň bude náročný.
Učte sa tým istým spôsobom, na ktorý ste boli zvyknutí počas stredoškolského štúdia. Rôzne inovácie alebo počúvanie rád iných neodporúčame.
Učiť sa osamote alebo vo dvojici? Obe metódy majú svoje výhody i nevýhody - ak sa učím sám, prispôsobujem sa svojmu tempu a nie tempu iného. Ale ako sa hovorí - viac hláv, viac rozumu - spolužiak môže pomôcť objasniť niečo, čo nie je našou silnou stránkou, prinesie nové pohľady na preberané látky, pripomenie niečo, čo sme my zabudli. Vhodné je kombinovať oba spôsoby.
Ráno sme oddýchnutejší než večer. Výskumy nášho biorytmu hovoria, že najlepší výkon podáva človek práve v dopoludňajších hodinách. Výkonnosť a aktivita mozgu stúpa aj v čase popoludňajších hodín, približne od po štvrtej do pol šiestej.
Nie je vhodné učiť sa v posteli poležiačky. Táto poloha pripomína oddych a relax a skutočne pri nej študent môže zaspať. Vhodné je učiť sa za stolom, v anatomicky prispôsobivom kresle, prípadne i v stoji či pri chôdzi.
Už po hodine intenzívneho učenia koncentrácia pozornosti ochabuje, preto sú vhodné malé prestávky, vyplnené napríklad krátkymi dychovými cvičeniami alebo relaxáciou spojenou s uvoľnením tela a mysle.
Relaxačné prestávky sú pre správne učenie nutné. Nemusia byť dlhé, ale pravidelné. Je vhodné vypiť pohár vody alebo čaju, popreťahovať sa, zmeniť na chvíľu duševnú aktivitu za fyzickú.
Po štyroch hodinách intenzívneho učenia odporúčame minimálne hodinovú prestávku.
Mozog by sa mal zaťažovať striedavo. Je preto vhodné striedať metódy učenia aj predmety. Začnite sa učiť to, čo považujete za náročnejšie, ťažšie, potom prejdite k menej zložitým látkam.