Pred pár mesiacmi som už napísal glosu, ktorá hovorila o vrchnákoch. V diskusii k článku ktosi napísal, že „je tam toho; čo už len na vrchnákoch môže byť také zaujímavé?“ Nie že by som trpel nejakou vrchnákovou obsesiou, ale o vrchnákoch píšem znova.
Súčasným trendom v potravinárstve sú takzvané funkčné potraviny – jedlá a nápoje, ktoré nielen zasýtia či uhasia smäd, ale aj zlepšia zdravotný stav a ochránia pred viacerými chorobami. Je jasné, že na to, aby sa potravina takou stala, musí ju človek nejako „sfunkčniť“, pridať omega-3 mastnú kyselinu, bifidobaktériu alebo aspoň vlákninu, nejaký ten vitamín či minerál.
Nie je vrchnák ako vrchnák
S vitamínovými a športovými nápojmi však bol od začiatku problém. Výrobcovia vedia, že len čo pridajú do tekutiny vitamíny alebo iné doplnky, začnú strácať svoj účinok. Čím dlhšie potom taká tekutina stojí, tým je menej účinná. Ale keby tak existoval spôsob, ako pridať vitamíny do tekutiny v čase jej konzumácie, to by bola „iná káva“!
Áno, existuje tradičný spôsob. Vyklopíte z tuby šumivú tabletu, vezmete ju medzi prsty a vhodíte do vody. Spoločnosť VIZ však prišla s trocha elegantnejším riešením. Vyvinula vrchnák s vymeniteľnou náplňou a dávkovačom. Vnútri vrchnáka sa nachádza vode odolná komora, ktorá obsahuje vitamínové granule.
Funguje to tak, že po stlačení vrchnáka pretne drobná plastová čepieľka dno komory a za hlasného „puknutia“ sa vitamíny vysypú do tekutiny, kde sa v momente rozpustia.
Radosť predávať
S podobným riešením nedávno prišla aj spoločnosť Activate Drinks z Los Angeles, ktorá takýto vrchnák priamo zakomponovala do konceptu svojich funkčných nápojov Aktivuj (produktová línia zahŕňa nápoje s názvami ako Aktivuj imunitu, Aktivuj energiu ... atď.). Spotrebiteľ potočením priamo pred svojimi očami aktivuje náplň, potrasie a – popri uhasení smädu – tak telu dodá buď potrebné vitamíny, energiu, antioxydanty, alebo zvýši jeho imunitu; skrátka a dobre: zaktivizuje sa.
Vynikajúci názov, skvelý dizajn, inovatívny – problém riešiaci – vrchnák, produkt zodpovedajúci súčasným trendom – to je to, po čom duša marketéra piští.
Ako tento vrchnák funguje si môžete pozrieť tu:
Autor: Marian Timoracký marketingový analytik, United Consultants