Ak reštaurácia pošle kuriéra po sporné jedlo a donesie namiesto neho nové, reklamáciu uzná. V takom prípade si od zákazníka nemôže nárokovať ani úhradu dopravy, lebo v prípade uznania reklamácie znáša opodstatnené náklady spojené s jej vybavením predajca, teda prevádzkovateľ podniku. Aj v tomto prípade samozrejme platí, že z jedla, ktoré chce spotrebiteľ vrátiť, by malo chýbať čo najmenej.
Právnička Daniela Lakatošová odporúča radšej odniesť takéto jedlo do reštaurácie osobne, alebo, ak je problém s ním už voľným okom viditeľný, tak si ho odfotografovať. Ak tak spotrebiteľ neurobí, alebo ho len pošle naspäť, ale chce sa náhrady škody od reštaurácie domôcť, môže mať neskôr problém prevádzkovateľovi podniku dokázať, že napríklad artičoky na pizze boli zhnité.
Autor: den