BRATISLAVA. Reštaurácia, ktorá sa rozhodne prijímať platobné karty, by nemala podmieňovať možnosť bezhotovostnej úhrady výškou účtu za konzumáciu. Ak tak predsa len urobí, musí o tom hostí vopred a na viditeľnom mieste informovať.
Iba za viac jedla
Neochoty akceptovať platobnú kartu pri úhrade jedla v jednej z nitrianskych reštaurácií, sa týkal aj podnet, s ktorým sa Pavol obrátil na portál www.staznosti.sme.sk. Nemal pri sebe dostatočnú hotovosť a pre obed vo vybranej reštaurácii sa rozhodol aj preto, že na dverách videl logá firiem Visa a Mastercard.
„Po konzumácii som si objednal účet. Bol približne na 280 korún, čašníkovi som podal kartu, na čo mi oznámil, že platby kartou prijímajú len od výšky 400 korún,“ spomína.
Oponoval, že takýto oznam nemá reštaurácia v jedálnom lístku ani na dverách. Čašník však odvetil, že s tým nič nenarobí, keďže im to prikázal majiteľ. Napokon s priateľkou dali sumu v hotovosti dohromady, no po tejto skúsenosti sa rozhodol do podniku viac nevstúpiť. Majiteľ reštaurácie sa k problému pre portál za takmer tri mesiace nevyjadril.
Informácie vopred
Výkonný riaditeľ Združenia slovenských spotrebiteľov Miroslav Tulák si myslí, že prevádzkovatelia podnikov si limit pri malých sumách uplatňujú zrejme pre bankové poplatky za kartové transakcie. Za akceptáciou platobných kariet až od vyššej sumy útraty však môže byť aj snaha prevádzkovateľov zachovať si istú sumu peňazí v hotovosti v pokladni podniku.
Ak si však prevádzkovateľ reštaurácie určuje podmienky platby za poskytnutú službu, musí o tom podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie spotrebiteľa informovať v čase jeho rozhodovania pre danú službu. To znamená, že vopred a nie až pri platení za službu.
Autor: den