VARŠAVA, KOŠICE. Obchodný reťazec Lidl, známy aj na Slovensku, chce odísť z Poľska. Podľa informácií poľského denníka Rzeczpospolita majiteľ reťazca je nespokojný s hospodárením jeho pobočky.
Lidl v Poľsku prevádzkuje 260 hypermarketov s obratom 550 miliónov eur, čo je približne percento celoeurópskych tržieb firmy. Problémom je rýchlosť rastu, ktorý je v porovnaní s konkurenciou polovičný.
Oficiálne Lidl úvahy o odchode z Poľska odmieta. V minulosti sa už k radikálnemu riešeniu odhodlal, keď odišiel z Nórska.
Za uplynulé dva roky opustilo poľský trh niekoľko obchodných reťazcov, napríklad holandský Ahold alebo nemecký Plus.
Lidl je podľa denníka pripravený predať sieť predajní za 250 miliónov eur. Záujem je údajne zo strany nemeckej firmy Aldi.
Tá len nedávno otvorila v Poľsku prvú predajňu a v Maďarsku spustila minulý týždeň sieť osemnástich predajní.
Reťazec Aldi je v celoeurópskom meradle najväčším konkurentom Lidla v sektore diskontných predajní. Aldi plánoval expandovať aj na slovenskom trhu, no minulý týždeň prenikla informácia, že príchod minimálne odloží.
Ďalším údajným záujemcom je francúzsky Auchan. Ten, okrem siete hypermarketov, prevádzkuje v Poľsku aj siete supermarketov Elea a diskontných predajní A-Tak.
Autor: fe