Zákazníci Orangeu či T–Mobileu, ktorí budú chcieť prejsť na O2, si môžu automaticky ponechať svoje staré telefónne číslo. O2 tiež vyzvala konkurentov na zrušenie poplatkov pri takýchto prechodoch. Tí sa na to nechystajú.
BRATISLAVA. Tretí mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia vyzval včera zvyšných operátorov na zrušenie poplatkov za prenos telefónneho čísla. Po 17–tich mesiacoch totiž vstúpil do systému automatickej prenositeľosti čísla.
„Ďalším cieľom spoločnosti má byť následne skrátenie času na takýto prenos,“ povedal na včerajšej tlačovej konferencii generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý.
Slovensko patrí podľa neho ku krajinám s najdlhším časom prenosu v rámci únie. Pritom krátky čas potrebný na celý proces je podľa neho svetovým trendom, ktorý vychádza z možností automatizovaného procesu prenášania čísla.
„Na Slovensku platí zákonná lehota 25 dní,“ povedal Šedivý. V iných krajinách regulátori presadili oveľa kratšie lehoty. Napríklad v Írsku a na Malte je to jeden deň, v Nemecku a Rakúsku tri, v Česku 5 dní.
„V reáli trvá na Slovensku prenos telefónneho čísla okolo 11 dní,“ spresnil Peter Tóth, manažér vzťahov s verejnosťou Orange Slovensko. Šedivý chce, aby to na Slovensku netrvalo viac než dva dni.
Telefónica O2 ďalej informovala, že prenositeľnosť čísla v automatickom režime pre všetkých troch mobilných operátorov odštartuje piateho mája. „Sprístupnenie systému pre tretieho operátora prichádza po 17-mesačnom tlaku O2 a Telekomunikačného úradu na zvyšných dvoch operátorov,“ povedal Šedivý.
Povedal tiež, že každý zákazník paušálnych služieb, ktorý si bude chcieť svoje číslo od iného operátora preniesť do siete O2, dostane 500 korún. „Je to kompenzácia pokuty, ktorú od svojich zákazníkov požadujú ostatní dvaja operátori vo forme poplatku za prenesenie čísla,“ povedal.
Silnejších konkurentov O2 na slovenskom trhu tiež vyzval na zrušenie týchto poplatkov. Tí to odmietajú. „Spoločnosť sa bude venovať zmysluplnejším témam pre klientov, ako je znižovanie poplatku za prenos čísla,“ povedal Tóth.
Podľa T–Mobileu je účelom poplatku pokryť aspoň časť nákladov tejto služby. „O prípadnej zmene alebo zrušení poplatku rozhodneme samostatne, zohľadňujúc objektívne prepočty,“ povedal hovorca spoločnosti T–Mobile Andrej Gargulák.
Od novembra minulého roku, odkedy túto službu operátor manuálne poskytuje, si číslo k O2 prenieslo takmer 800 zákazníkov.
Autor: dak