Predavačka sa pri reklamácii pýtala, či nám má vrátiť peniaze, ale chceli sme, aby obuv opravili. Po čase bol znova problém s podrážkou. Chceli sme odstúpiť od zmluvy, ale to neprešlo, vraj to nebola tá istá chyba. Topánky opravili tak, že do podrážky zatĺkli pár klincov. Prevzali sme ich, lebo to nebolo také zlé. Vo februári sme ich boli reklamovať pre tú istú chybu. Chceli sme vrátiť peniaze s tým, že to je tretíkrát, čo sme reklamovali tú istú chybu. Neuspeli sme, obuv poslali výrobcovi na preskúmanie a prišla opravená. Podľa nás je odliepanie podrážky jednou a tou istou chybou, ich obranou bolo, že to nie je na tom istom mieste. Čo robiť, ak sme reklamáciu akceptovali prebratím? Môžeme sa obrátiť na SOI a uspieť? Čitateľ
Z otázky vyplýva, že chyba sa vyskytla celkom trikrát, vždy bola odstránená opravou. Už pri druhom výskyte tej istej chyby ste mali právo odstúpiť od zmluvy. Toto právo ste využili pri reklamácii, ale následne po vybavení reklamácie ste akceptovali opravený výrobok jeho prevzatím. To isté sa opakovalo aj pri tretej reklamácií tej istej chyby, keď ste opäť využili právo pri uplatnení reklamácie na odstúpenie od zmluvy, ale následne ste akceptovali vybavenie reklamácie opravou prevzatím tovaru. V prípade, ako je váš, je dôležité neakceptovať vybavenie reklamácie opravou, ak ste si uplatnili právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí, a to buď neprevzatím tovaru, alebo jeho prevzatím s výhradou, ktorú uvediete v preberacom protokole. Tou je skutočnosť, že trváte na odstúpení od zmluvy a na vrátení peňazí.
Z otázky nevyplýva, či ste výhradu pri preberaní tovaru uviedli. Ak áno, môžete sa obrátiť na SOI vo veci porušenia zákona o ochrane spotrebiteľa. Ak ste takúto výhradu pri preberaní tovaru neuviedli, je potrebné počkať do opätovného výskytu chyby na tovare a potom trvať na svojich právach, a to na práve odstúpenia od zmluvy a neakceptovať vybavenie reklamácie prevzatím tovaru bez výhrad. Čo sa týka argumentu predávajúceho, že nejde o tú istú chybu tovaru, pretože išlo o odlepenie podrážky na rôznych miestach, je potrebné si pozrieť, ako bola chyba opísaná v reklamačnom protokole, pričom s týmto názorom nemožno súhlasiť. Podľa môjho názoru ide o tú istú chybu, chybu podrážky, prípadne jej nesprávneho zlepenia. Daniela Lakatošová, advokátka