Revue prináša okrem iného dva väčšie tematické celky: prvý je venovaný Andrejovi Stankovičovi, druhý Isaakovi Babelovi. Stankovičove nedokončené spomienky sa volajú Co zbylo v paměti: „Mám horoskop mrtvého Blížence a živého Raka. Sestavil mi jej pražský rabín Karol Sidon a okomentoval ho svým typickým uchichtnutím: ,Nikolaji, ty máš ještě hezčí horoskop než Ježíš Kristus, hi, hi, hi!‘“ Stankovičove básnické, kritické a spoločenské pôsobenie oživuje rozhovor, ktorý s jeho ženou Olgou viedli Olga Havlová a Jarmila Bělíková. V texte Viktora Karlíka sa spomienky na zosnulého Stankoviča stávajú východiskom k úvahám o vzťahu našej spoločnosti k výnimočnej kritickej osobnosti, ktorá mnohokrát osvedčila myšlienkovú a mravnú integritu.
Bettina Kaibach v štúdii o hre Isaaka Babela Marija, ktorej časť časopis uverejňuje v preklade Jana Zábranu, pripomína, že túto málo známu drámu môžeme čítať ako kritiku slepých mechanizmov revolučnej moci i ako autorovu temnú predpoveď vlastného osudu.
V druhom dieli cyklu Dokumentaristé sa Adam Gebert zameral na prácu Martina Marečka. Pokračujú tiež rubriky Ateliéry (tentoraz v priestoroch, kde vznikajú obrazy Jana Mertu) a Typografický zápisník Františka Štorma (tentoraz s novým písmom Anselm). Couleur otvára analýzu na tému kvalitná česká literatúra a štátne dotácie.
Autor: kul