LONDÝN. Internetový vyhľadávač Google je najdrahšou značkou sveta. Vyplýva to z rebríčka BrandZ Top 100 poradenskej firmy Millward Brown. Hodnota značky Google vlani vzrástla o 30 percent a presiahla 86 miliárd dolárov.
Uplynulý rok bol pre budovanie značiek priaznivý pre silný rast svetovej ekonomiky a rastúce príjmy v rýchlo sa rozvíjajúcich krajinách, ako sú Čína a India, uviedla Millward Brownová. V prvej desiatke získala vlani najviac značka Apple. Jej hodnota vzrástla o 123 percent.
Millward Brownová zistila, že firmy so značkami v prvej stovke si z hľadiska trhovej hodnoty vlani viedli zreteľne lepšie ako firmy, ktoré sú v širšom americkom akciovom indexe S&P500. „Hovorí to o význame investovania do značiek, hlavne v časoch otrasov na trhoch. Silné značky generujú vyššie výnosy a chránia podnikanie pred rizikami,“ povedala šéfka Millward Brownovej Joanna Seddonová.
Podiely odvetví sa za posledných desať rokov zmenili v prospech vyspelých technológií.
Zatiaľ čo v roku 1998 mali technológie 14,3 percenta, v tomto roku to bolo 28,2 percenta. Polepšili si i výrobcovia nealkoholických nápojov, zato producentov alkoholu a finančné služby postihol v desaťročnom porovnaní pokles.