Ako získať zákazníka

Pozitívne a negatívne pocity spojené s nákupom sú často oveľa dôležitejšie ako samotný produkt, ktorý sme kúpili. A to je alfa a omega úspešného predajcu – získať spokojného zákazníka.

Predajca, ktorý je schopný rozpoznať, čo môže zákazníka potešiť. Okrem správneho produktu tak dokážu zákazníkovi ponúknuť aj príjemný zážitok, ktorý k nim klienta privedie aj nabudúce.

Je dôležité, aby zákazník mal pocit, že mu niečo chýba, alebo že niečo potrebuje. Ak sa predajcovi podarí odhaliť kúpny motív zákazníka, je na dobrej ceste.

Podľa odborníkov totiž existuje veľa produktov porovnateľnej kvality aj hodnoty a zákazník si vyberá spravidla ten, ktorý mu prináša navyše „pridanú hodnotu“. Tou môže byť bonus, zľava, ale aj služba, ktorú mu predajca ponúka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V zásade platí, že ľudia radi nakupujú, ale človek musí mať pocit, že mu obchod prinesie väčší úžitok než samotné peniaze. A tento pocit získa vtedy, ak predajca rozpozná jeho motiváciu na nákup.

Medzi základné motívy podľa Maslowovej pyramídy potrieb patria: objav, pohodlie, zisk, prestíž, starostlivosť, istota a blaho.

Preto skúsený predajca kladie zákazníkovi cielené otázky a jeho dôležitou vlastnosťou je schopnosť dobre počúvať a neskákať zákazníkovi do reči, ale nechať ho dohovoriť. Jeho základnými zbraňami sú zdvorilosť a ochota pomôcť, poradiť a poslúžiť, ale nie dotieravosť.

(gal)

Zdroj – Ivan Nový, Jorg Petzold:

(Ne)spokojený zákazník, náš cíl?

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu