Poskytujete vašim predajcom nejaký typ odborného vzdelávania?
„Samozrejme, školíme ich neustále. Základom sú školenia v katalógu a v registrácii. Nemôžeme školiť všetkých 35 000 predajcov – to sa nedá – ale ak mi povie líder, že má na nižšom stupni šikovného človeka, pozveme ho. Musí najprv svojimi schopnosťami na seba upozorniť, ale snažíme sa povzbudiť každého.
Čím vyššie ľudia postupujú, tým sú školenia viac manažérske. Učíme ich predajné techniky aj manažérske zručnosti, učíme ich rozoznávať, kto má aké potreby.“
Predajné techniky sa učia až na vyšších stupňoch?
„Najprv ich musíme naučiť najmä prekonávať bariéry a nesmelosť a zvládnuť ,nie'.“
Už som videla mnoho predajcov kozmetiky a všetci boli dobre vyzerajúci, upravení a sebavedomí. Inklinujú práve takíto ľudia k práci predajcu, alebo sa menia postupne pod vplyvom svojej práce?
„Boli by ste prekvapená. Mnohé ženy začínajú tak, že nepoužívajú ani rúž. Záleží na tom, ako kto uchopí svoju príležitosť do vlastných rúk.“
Pracujú pre vás aj muži?
„Mizivé percento, ale o to radšej ich máme.“
Sú takí dobrí?
„Báječní. Sú to vynikajúci manažéri. V Rusku, na Ukrajine alebo v Ázii sú veľmi úspešní práve muži; vôbec sa nezaoberajú tým, že predávajú kozmetiku, berú to ako manažérsku prácu.“
Muži postupujú po tom kariérnom rebríčku vo firme rýchlejšie?
„Áno, pretože nemajú toľko bariér ako ženy.“
Napríklad?
„Čo by povedali susedia alebo rodina, muž mi to nedovolí. Ženy sú také. Ich ostych a skromnosť sú veľmi silne zakorenené. Prekonať tieto veci je často najväčší problém. Najvačšia práca je dodať im odvahu, aby pochopili, že byť úspešná, nie je hanba.“
Čo je na predávaní najťažšie?
„Predávať nie je ťažké. Musíte si stanoviť cieľ – napríklad finančný – a ísť za ním. Cieľ si treba vizualizovať – napríklad: chcem zarobiť na dovolenku. Pretože inak je náročné udržať si disciplínu.“
Panuje medzi vašimi predajcami rivalita?
„Nie, skôr spolupráca.“
Aj toto ich učíte?
„Áno, lebo negatívny prístup vás neposúva dopredu.“
Autor: gal