Slovenské ženy sú zbytočne príliš ostýchavé a skromné

Byť dobrým predajcom nie je vôbec ľahké. Prirodzené talenty napredujú rýchlejšie, ale ten, kto na sebe skutočne pracuje, naučí sa. „Pre nás je šanca každý,“ tvrdí riaditeľka Oriflame Slovakia Zuzana Machová.

Poskytujete vašim predajcom nejaký typ odborného vzdelávania?

„Samozrejme, školíme ich neustále. Základom sú školenia v katalógu a v registrácii. Nemôžeme školiť všetkých 35 000 predajcov – to sa nedá – ale ak mi povie líder, že má na nižšom stupni šikovného človeka, pozveme ho. Musí najprv svojimi schopnosťami na seba upozorniť, ale snažíme sa povzbudiť každého.

Čím vyššie ľudia postupujú, tým sú školenia viac manažérske. Učíme ich predajné techniky aj manažérske zručnosti, učíme ich rozoznávať, kto má aké potreby.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Predajné techniky sa učia až na vyšších stupňoch?

„Najprv ich musíme naučiť najmä prekonávať bariéry a nesmelosť a zvládnuť ,nie'.“

Už som videla mnoho predajcov kozmetiky a všetci boli dobre vyzerajúci, upravení a sebavedomí. Inklinujú práve takíto ľudia k práci predajcu, alebo sa menia postupne pod vplyvom svojej práce?

„Boli by ste prekvapená. Mnohé ženy začínajú tak, že nepoužívajú ani rúž. Záleží na tom, ako kto uchopí svoju príležitosť do vlastných rúk.“

Pracujú pre vás aj muži?

„Mizivé percento, ale o to radšej ich máme.“

Sú takí dobrí?

„Báječní. Sú to vynikajúci manažéri. V Rusku, na Ukrajine alebo v Ázii sú veľmi úspešní práve muži; vôbec sa nezaoberajú tým, že predávajú kozmetiku, berú to ako manažérsku prácu.“

SkryťVypnúť reklamu

Muži postupujú po tom kariérnom rebríčku vo firme rýchlejšie?

„Áno, pretože nemajú toľko bariér ako ženy.“

Napríklad?

„Čo by povedali susedia alebo rodina, muž mi to nedovolí. Ženy sú také. Ich ostych a skromnosť sú veľmi silne zakorenené. Prekonať tieto veci je často najväčší problém. Najvačšia práca je dodať im odvahu, aby pochopili, že byť úspešná, nie je hanba.“

Čo je na predávaní najťažšie?

„Predávať nie je ťažké. Musíte si stanoviť cieľ – napríklad finančný – a ísť za ním. Cieľ si treba vizualizovať – napríklad: chcem zarobiť na dovolenku. Pretože inak je náročné udržať si disciplínu.“

Panuje medzi vašimi predajcami rivalita?

„Nie, skôr spolupráca.“

Aj toto ich učíte?

„Áno, lebo negatívny prístup vás neposúva dopredu.“

SkryťVypnúť reklamu


Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu