Polícia obvinila vedenie SSC v kauze Branisko

Bývalé vedenie Slovenskej správy ciest čelí obvineniam z ekonomickej trestnej činnosti. Namiesto polícieo tom informoval premiér Fico – vo Švajčiarsku.

BERN, BRATISLAVA. Slovenská polícia obvinila vedenie Slovenskej správy ciest (SSC) z obdobia vlády Mikuláša Dzurindu. Po stretnutí so švajčiarskym prezidentom Pascalom Couchepinom o tom informoval premiér Robert Fico.

Bývalí členovia vedenia SSC sú podľa neho stíhaní pre ekonomické trestné činy v kauze „tunelovania“ tunela Branisko. Detaily neuviedol, na Slovensku vraj bude k tejto téme špeciálna tlačová beseda.

Ficova hovorkyňa Silvia Glendová včera nezdvíhala mobilný telefón, policajný hovorca Martin Korch premiérove slová potvrdil. „Zaoberáme sa týmto prípadom, boli vznesené obvinenia,“ povedal Korch. O koho ide, respektíve z čoho sú obvinení, však nepovedal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Švajčiarska stopa?

Úrad boja proti organizovanej kriminalite už požiadal Slovenskú správu ciest o podklady a informácie, ktoré súvisia s financovaním a realizáciou stavby druhej etapy úseku diaľnice D1 Beharovce – Branisko.

Podľa Fica odhalili trestnú činnosť švajčiarski vyšetrovatelia, ktorí poskytli slovenskej strane „podstatné informácie“. Na výstavbe tunela sa podieľalo aj švajčiarske konzorcium Nay + Partner, ktoré z projektu neskôr odstúpilo.

Pridrahý tunel

Pôvodný plán výstavby tunela z roku 1996 rátal s investíciou šesť miliárd korún, ktorá sa neskôr zvýšila na viac ako 7,5 miliardy. Predraženie zákazky viackrát konštatoval aj Najvyšší kontrolný úrad. Len pri inštalovaní technológií sa oproti pôvodne sľubovaným 676 miliónom korún rozpočet zdvihol približne o miliardu.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel Branisko je 4975 metrov dlhý diaľničný tunel na diaľnici D1 medzi Beharovcami a Fričovcami, medzi okresmi Levoča a Prešov. Nahradil štátnu cestu, ktorá prechádzala cez priesmyk Branisko.

Tunel sa začal raziť v apríli 1996, južná tunelová rúra bola otvorená 29. júna 2003.

Autor: vag

SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 674
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 106
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 109
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 917
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu