Polícia obvinila vedenie SSC v kauze Branisko

Bývalé vedenie Slovenskej správy ciest čelí obvineniam z ekonomickej trestnej činnosti. Namiesto polícieo tom informoval premiér Fico – vo Švajčiarsku.

BERN, BRATISLAVA. Slovenská polícia obvinila vedenie Slovenskej správy ciest (SSC) z obdobia vlády Mikuláša Dzurindu. Po stretnutí so švajčiarskym prezidentom Pascalom Couchepinom o tom informoval premiér Robert Fico.

Bývalí členovia vedenia SSC sú podľa neho stíhaní pre ekonomické trestné činy v kauze „tunelovania“ tunela Branisko. Detaily neuviedol, na Slovensku vraj bude k tejto téme špeciálna tlačová beseda.

Ficova hovorkyňa Silvia Glendová včera nezdvíhala mobilný telefón, policajný hovorca Martin Korch premiérove slová potvrdil. „Zaoberáme sa týmto prípadom, boli vznesené obvinenia,“ povedal Korch. O koho ide, respektíve z čoho sú obvinení, však nepovedal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Švajčiarska stopa?

Úrad boja proti organizovanej kriminalite už požiadal Slovenskú správu ciest o podklady a informácie, ktoré súvisia s financovaním a realizáciou stavby druhej etapy úseku diaľnice D1 Beharovce – Branisko.

Podľa Fica odhalili trestnú činnosť švajčiarski vyšetrovatelia, ktorí poskytli slovenskej strane „podstatné informácie“. Na výstavbe tunela sa podieľalo aj švajčiarske konzorcium Nay + Partner, ktoré z projektu neskôr odstúpilo.

Pridrahý tunel

Pôvodný plán výstavby tunela z roku 1996 rátal s investíciou šesť miliárd korún, ktorá sa neskôr zvýšila na viac ako 7,5 miliardy. Predraženie zákazky viackrát konštatoval aj Najvyšší kontrolný úrad. Len pri inštalovaní technológií sa oproti pôvodne sľubovaným 676 miliónom korún rozpočet zdvihol približne o miliardu.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel Branisko je 4975 metrov dlhý diaľničný tunel na diaľnici D1 medzi Beharovcami a Fričovcami, medzi okresmi Levoča a Prešov. Nahradil štátnu cestu, ktorá prechádzala cez priesmyk Branisko.

Tunel sa začal raziť v apríli 1996, južná tunelová rúra bola otvorená 29. júna 2003.

Autor: vag

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu