BRATISLAVA. O úmrtí poisteného by mala oprávnená osoba poisťovňu informovať. Spôsob, akým to musí urobiť, je v poisťovniach približne rovnaký.
Platí, že to musí urobiť písomne na tlačive hlásenia poistnej udalosti, ktoré nájde na pobočke poisťovne. Ak sa k nemu nevie dostať, môže o jeho zaslanie požiadať v hlavnom sídle poisťovne.
Ďalšie dokumenty
S hlásením musí oprávnená osoba poisťovni predložiť všetky doklady, ktoré vypovedajú o vzniku a príčine poistnej udalosti.
Ich zoznam by mal byť uvedený v tlačive hlásenia, ide však najmä o originály poistných zmlúv, úradne overenú kópiu rodného i úmrtného listu poisteného. „Ak z poistnej zmluvy vyplýva rozdielne plnenie podľa okolností úmrtia, napríklad vyššie v prípade úmrtia následkom úrazu, tak treba aj list o prehliadke mŕtveho a štatistické hlásenie o úmrtí alebo lekárske nálezy z pitvy, či policajnú správu zo šetrenia príčin úmrtia,“ vraví Ivana Čambalíková z Českej poisťovne – Slovensko.
Peniaze do pätnástich dní
Čím rýchlejšie získa poisťovňa všetky dokumenty, tým skôr sa môže oprávnená osoba dostať k plneniu.
Podľa Občianskeho zákonníka musí poisťovňa vyplatiť peniaze do pätnástich dní od ukončenia šetrenia poistnej udalosti. Spôsob výplaty peňazí (účet, šek) si môže oprávnená osoba sama určiť.