Srbská Zastava je na predaj

V privatizačnom zozname srbskej vlády sa nachádza aj automobilka Zastava. Záujem o ňu už prejavili viaceré zahraničné firmy.

KOŠICE. Srbská vláda chce privatizovať domácu automobilku, kde sa vyrábajú aj na Slovensku známe autá Zastava. Tender vypíše ministerstvo hospodárstva v polovici apríla, konečný termín na odovzdanie ponúk bude do polovice septembra tohto roku.

Podľa informácií srbského denníka Vecernje Novosti má o automobilku v Kragujevaci, asi 135 kilometrov južne od Belehradu, záujem viacero zahraničných firiem.

Záujem má General Motors aj indická Tata

Už dávnejšie bolo známe, že Zastava figuruje v privatizačnom zozname srbskej vlády. O fabriku sa už v minulosti zaujímali viaceré renomované spoločnosti, napríklad General Motors, Ford alebo Fiat. Medzi potenciálnymi záujemcami sa objavili aj exotické automobilové firmy ako indická Tata a čínska FAW. Podľa niektorých informácií chcel General Motors využiť srbskú automobilku na montáž svojho modelu Opel Astra. Do roku 2012 plánoval produkciu desaťtisíc áut ročne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prednedávnom informoval nemecký denník Handels­blatt, že o kúpu fabriky sa snaží aj nemecký Volkswagen. Ten chcel využiť srbský závod ako odrazový mostík pri expanzii na ruskom trhu.

Fiaty pre východnú Európu

Automobilka Zastava bola založená v roku 1953. Od roku 1955 sa tam vyrábali autá na platforme Fiat pre trhy vo východnej Európe. Firma bola známa aj produkciou zbraní, zvyčajne v nemeckej alebo ruskej licencii. V súčasnosti sa tam vyrába automobil Zastava Korals, ktorý je určený nielen pre trhy balkánskych krajín, ale aj do Libanonu, Líbye, Sýrie, Tuniska, Poľska a Egypta.

V roku 2005 srbská automobilka podpísala dohodu s Fiatom o produkcii modelu Fiat Punto pre východnú Európu pod názvom Zastava 10. Takmer stopercentným vlastníkom Zastavy je srbský štát. Vlani sa tam vyprodukovalo 25­tisíc áut a pracovalo tam 4­tisíc zamestnancov. Kapacita závodu bola pred rokom 1990 pritom 230­tisíc vozidiel ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu