vu pre dieťa.
Všetko prebehlo podľa našich predstáv. Odvtedy poisťovňa zastrešovala nielen mňa, ale aj nášho syna.
Nikdy nám nezabudli poslať dynamizáciu, či nás informovať o novinkách a nových možnostiach pripoistenia. Vzorne sme platili všetky šeky a rada som si dala poradiť o výhodách, aj keď stúpla výška poistenia. Ide predsa o moje zdravie a budúcnosť.
Problém nastal, keď sa nám narodil druhý syn, ktorého sme tiež chceli dať poistiť. Problémom bola skutočnosť, že manžel bol liečený chemoterapiou ako onkologický pacient. Prešli sme neľahkým obdobím, ktoré malo našťastie dobrý koniec. Manžel je už dva roky „čistý“, chodí na preventívne prehliadky. Jednu absolvoval aj nedávno a všetko bolo v poriadku. Nič nebránilo tomu, aby sme poistnú zmluvu mladšieho syna napísali na manžela. Zmluva bola riadne vypracovaná a podpísaná. Do kolónky o zdravotnom stave platcu (čiže manžela) sme napísali jeho skutočný zdravotný stav, rovnako ako aj prekonané onkologické ochorenie.
Boli sme upovedomení o tom, že v takýchto prípadoch musí byť poistná zmluva prešetrená. Samozrejme sme súhlasili. Keďže sme chceli synovi poistenie uhrádzať polročne, museli sme už na druhý deň zaplatiť čosi vyše troch tisíc korún. Šek sme zaplatili s tým, že ak by sa niečo stalo, peniaze nám vrátia...
Uplynuli tri týždne a dostali sme obálku od poisťovne. V liste stálo stroho napísané: V zmysle zmluvných podmienok nemôžeme poistenie ponechať v platnosti. Výpovedná lehota je osemdenná a plynie hneď po doručení tejto výpovede.
Nikto s nami ani s manželovým ošetrujúcim lekárom nič nekonzultoval. Nikto sa nás nič viac nepýtal. A čo ma mrzí najviac je, že nikto nehľadal riešenie, aby môj syn mohol byť riadne poistený rovnako ako jeho starší brat.
Viem, že poisťovne sa musia chrániť, ale čakali sme skôr taký záver, že nám bude v prípade zamietnutia zmluvy ponúknutá iná možnosť na zachovanie poistenia. Napríklad z poistenia vyňať, že v prípade úmrtia môjho manžela na onkologickú chorobu poistnú zmluvu musí platiť pokračovateľ (napríklad manželka). Ak by však manžel zomrel na iné ochorenie alebo úraz, poisťovňa preberá na seba poistnú udalosť a bude platcom poistnej zmluvy môjho syna tak, ako to má stanovené vo svojich podmienkach. Alebo nám mohli navrhnúť, že poistenie nášho syna môže zostať v platnosti, ak by sa prepísalo na inú osobu (na mňa - matku dieťaťa).
Nestalo sa nič z toho. Odpoveďou poisťovne je, že syn nemôže byť za daných okolností poistený. A hotovo. Je naozaj také strašné mať otca, ktorý bol onkologický pacient? Naozaj nie je riešenie, aby bolo takéto dieťa poistené?
Sedím za stolom a hľadím na tých pár riadov z listu od poisťovne. Vraj osem dní a poistenie zanikne. Tých osem dní už dávno prešlo. A peniaze, ktoré sme zaplatili, naspäť ešte neprišli. Tak čakám...
Škoda, milá Kooperativa, že sa to takto asi medzi nami skončí. Za tie roky som mala dobré skúsenosti. Je mi ľúto, že choroba sa vkráda do ľudských životov. Ver, drahá poisťovňa, že my by sme boli všetci najradšej zdraví.
Autor: Júlia Kišková