Kamióny ničia Kremnicu

Poddolované banské mesto sadá, podieľa sa na tom aj doprava.

Centrom poddolovaného mesta prechádzajú kamióny. Situáciu by mala riešiť rýchlostná cesta R3.Centrom poddolovaného mesta prechádzajú kamióny. Situáciu by mala riešiť rýchlostná cesta R3. (Zdroj: SME – JÁN KROŠLÁK)

KREMNICA. Sadanie Kremnice sa v posledných rokoch zrýchlilo. Podieľa sa na tom nielen poddolovanie z minulosti, ale aj nepriaznivá dopravná situácia.

Stred mesta pretína cesta prvej triedy, hlavná spojnica medzi Žiarom nad Hronom a Martinom. Za posledné roky tu výrazne vzrástol predovšetkým počet kamiónov, ktoré si namiesto Donovalov vyberajú horský prechod cez Kremnické Bane.

„Sadanie mesta sa pre poddolovanie sleduje od roku 1968, keď bolo zameraných 52 nivelačných bodov. Dnes ich počet vzrástol takmer o polovicu. Monitoring ukázal, že mesto klesá nerovnomerne, ale rýchlejšie,“ povedala primátorka Kremnice Zuzana Balážová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jediným východiskom je podľa primátorky budovanie rýchlostnej komunikácie R3, ktorá bude mesto obchádzať.

Kremničania mali obavy, že pred pôvodne navrhnutou trasou R3 okolo Kremnice a Martina dostane prednosť alternatívny variant, ktorý presadzoval Banskobystrický samosprávny kraj. Ten namiesto Kremnice a Martina žiadal trasovanie smerom na Banskú Bystricu.

Pri plánovanej výstavbe R3 sa počíta s pôvodným trasovaním, informoval Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti. Rýchlostná cesta by mala spájať Šahy, Zvolen, Žiar nad Hronom, Kremnicu a Martin, Trstenú s vyústením až na poľské hranice.

Kým nebude rýchlostná cesta stáť, žiadajú Kremničania aspoň dočasné riešenie alarmujúcej dopravnej situácie – úpravu povolenej rýchlosti centrom mesta či spomaľovače. Slovenská správa ciest má v najbližšom období rozšíriť cesty prvej triedy na najrizikovejších úsekoch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 586
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 120
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 913
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 395
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu