Momentálne pracuje vo finančnom sektore, v americkej banke s európskou centrálou v Londýne.
"Do sveta ma posunul program medzinárodnej školy. Dal mi sebavedomie dostať sa ďalej, ako sa odo mňa očakávalo. Otvoril mi dvere, o ktorých som si myslela, že napríklad pre financie budú pre mňa zatvorené," hovorí.
Výhody medzinárodnej maturity zhrnula takto: Som ďalej osobnostne, akademicky aj profesionálne.
Nechala som sa nakopnúť
Veronika Vlčková (na snímke) je medzinárodne akreditovaná debatná trénerka, momentálne v Amsterdame. Už sedem rokov sa venuje vzdelávacím aktivitám mládeže, ale aj dospelých. Do septembra minulého roku bola členkou správnej rady International Debate Education Association (IDEA) a momentálne pre túto organizáciu pracuje z Amsterdamu v pozícii koordinátorky medzinárodného debatného podujatia. Je určené pre 250 stredoškolských študentov a učiteľov z 35 krajín sveta. IDEA ju vysiela robiť tréningy a prezentačné workshopy s rôznymi cieľovými skupinami, napríklad s ugandskými žiakmi základnej školy či barmskými mníchmi.
Hovorí, že to bol obsah IB programu na gymnáziu, ktorý ju "nakopol", aby na sebe pracovala. "V našej triede sa nazbieralo veľa silných osobností. Toto zoskupenie pôsobilo ako katalyzátor skvelých myšlienok a nápadov. Navzájom sme sa motivovali a posúvali ďalej. Chceli sme byť stále aktívnejší a priebojnejší, lebo sme mali na to správne prostredie. Prístup učiteľov a učebné osnovy to len stupňovali," hovorí.
Harvard, sen každého študenta
Matej Sapák (na snímke) skončil bakalára na Právnickej fakulte Harvardskej univerzity. "IB štúdium mi otvorilo dvere k neuveriteľným ôsmim rokom. Splnil sa mi sen, študoval som na Harvarde, odtiaľ som sa posunul k poradenskej firme McKinsey and Company a teraz som späť na Právnickej fakulte Harvardskej univerzity," hovorí Matej Sapák.
A čo mi stredoškolské štúdium dalo? Naučilo ma premýšľať, usporiadať si a prezentovať svoje názory. Priviedlo ma k aktivitám, ako je debatný program, aktivitám, ktoré sú dodnes mojím koníčkom a vďaka ktorým som počas rôznych súťaží navštívil krajiny ako USA, Peru či Egypt.
Prečo práve Harvard? Matej Sapák hovorí, že anglosaské univerzity majú spravidla podstatne viac prostriedkov ako európske univerzity, poskytujú študentom väčšiu voľnosť vo výbere predmetov a zameraní štúdia, a zároveň aktívne podporujú množstvo študentských organizácií od matematického krúžku až po študentskú operu.