Obcovať?

Vidieť ministrov Tomanovú a Počiatka­ či premiérovu hovorkyňu Glendovú, ako sa tešia z nového DVD s filmom Jánošík, ktoré im daroval bulvárny denník v rámci propagácie svojej filmovej edície, určite mno­hých navnadilo na kúpu tohto titulu.

Ešte lepšiu rek­lamu spravil Smer re­gionálnym médiám. Generálny sekretár strany vyzval východniarskych starostov, aby na propagáciu prvého dôchodkového piliera využívali všetky dostupné formy komunikácie. Vrátane obecných­ rozhlasov. Je to ďalší príklad, prečo predstava médií v rukách samosprávy je rovnako zvrátená ako predstava médií v rukách štátu. Rozdiel je len ten, že kým štátne médiá sú len fantázia, samosprávne realita.

Lokálne televízie, rádiá či noviny môžu byť pútavé, obohacovať život komunity a kontrolovať miestnych úradníkov, ktorí sú inak len pod slabým dohľadom. Ak sú nezávislé. Pokiaľ ich prevádzkuje samospráva, ľahko sa stanú opakom – propagandistickou mašinériou, ktorej cieľom je presadzovať záujmy jej šéfov. Keďže ziskovosť, záujem publika a iné parametre tlačiace na kvalitu hrajú podružnú úlohu, je ich skaza priam nevyhnutná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A je úplne jedno, aká politická strana ich ovláda. Pravidelná predvolebná oslava bratislavských pravicových politikov v rôznych samosprávou vydávaných schránkových novinách je rovnako zlá ako pripravovaná snaha o borenie druhého piliera na východe.

Ako sa teda dá proti spolitizovaným miestnym médiám bojovať? Zakázať ich zákonom je hlúposť – všeobecne platí, že čím menej štátnych zákazov, tým lepšie, a ak obyvatelia naozaj chcú samosprávne médium, majú ho mať. Väčšinou ho však chcú skôr politici než voliči. Ak nájdete takého, čo nebude podporovať prevádzkovanie miestnych médií, hlasujte zaňho. Kým sa ich nájde dostatok, musíme samosprávne médiá strpieť. Ale brať ich treba asi tak vážne, ako oslavné jánošíkovské filmy.

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu