Boj s online kyslíkom sa nedá vyhrať

Ľudia prestávajú čítať noviny. Už len štyria z desiatich obyvateľov Slovenska čítajú pravidelne niektorý z denníkov. Priemerný predaný náklad klesá, v lepšom prípade stagnuje.

Ľudia prestávajú čítať noviny. Už len štyria z desiatich obyvateľov Slovenska čítajú pravidelne niektorý z denníkov. Priemerný predaný náklad klesá, v lepšom prípade stagnuje.

Čítaniu novín venujeme iba približne toľko času ako telefonovaniu z mobilu či surfovaniu po internete.

Poklesu čítanosti papierových správ nič nezabráni

Vydavatelia sa snažia tomuto, podľa všetkého nezvratnému trendu zabrániť zmenami tak v obsahu a spôsobe písania, ako aj v grafickej úprave svojich novín. Investujú desiatky miliónov korún do televíznej reklamy, aby upozornili na svoje zajtrajšie vydania. Vymýšľajú rôzne marketingové fígle na podporu predaja. A nič. Celková čítanosť denníkov postupne z roka na rok klesá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jasné, že je to spôsobené internetom, informačnými technológiami a adaptáciou ľudí na nové možnosti. Prečítať si článok kedykoľvek ich napadne. Vyhľadávať texty podľa kľúčových slov. Čítať iba to, čo ich zaujíma. Personalizovať si obsah toho, čo chcú čítať či pozerať. A keby len to. Oni chcú obsah aj vytvárať!

Budúcnosť médií

Trendom v poskytovaní informácií je redukovať obsah do čo najjednoduchšej formy, neobmedzovať jeho použitie, nechať ho ľuďom, aby s ním robili, čo chcú. Celosvetový boom zažívajú internetové sociálne siete (ako napr. MySpace či Facebook), sociálne médiá typu YouTube, Wikipedia, či blogerské platformy. Rastie počet aktívnych internetových používateľov, zvyšuje sa rýchlosť internetového pripojenia a predlžuje sa dĺžka času stráveného na internete.

SkryťVypnúť reklamu

Na to sa nabaľujú nové, takzvané modulárne médiá, ako sú RSS informačné kanály či widgety (drobná, nenáročná aplikácia na pozadí počítača – napríklad online predpoveď počasia). A to všetko sa už dnes presúva do mobilov.

Prosím vás, kto by už dnes čítal noviny?

Autor: Marian Timoracký, marketingový analytik United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu