Utorok, 2. marec, 2021 | Meniny má AnežkaKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Boj s online kyslíkom sa nedá vyhrať

Ľudia prestávajú čítať noviny. Už len štyria z desiatich obyvateľov Slovenska čítajú pravidelne niektorý z denníkov. Priemerný predaný náklad klesá, v lepšom prípade stagnuje.

Ľudia prestávajú čítať noviny. Už len štyria z desiatich obyvateľov Slovenska čítajú pravidelne niektorý z denníkov. Priemerný predaný náklad klesá, v lepšom prípade stagnuje.

Čítaniu novín venujeme iba približne toľko času ako telefonovaniu z mobilu či surfovaniu po internete.

Poklesu čítanosti papierových správ nič nezabráni

Vydavatelia sa snažia tomuto, podľa všetkého nezvratnému trendu zabrániť zmenami tak v obsahu a spôsobe písania, ako aj v grafickej úprave svojich novín. Investujú desiatky miliónov korún do televíznej reklamy, aby upozornili na svoje zajtrajšie vydania. Vymýšľajú rôzne marketingové fígle na podporu predaja. A nič. Celková čítanosť denníkov postupne z roka na rok klesá.

Skryť Vypnúť reklamu

Jasné, že je to spôsobené internetom, informačnými technológiami a adaptáciou ľudí na nové možnosti. Prečítať si článok kedykoľvek ich napadne. Vyhľadávať texty podľa kľúčových slov. Čítať iba to, čo ich zaujíma. Personalizovať si obsah toho, čo chcú čítať či pozerať. A keby len to. Oni chcú obsah aj vytvárať!

Budúcnosť médií

Trendom v poskytovaní informácií je redukovať obsah do čo najjednoduchšej formy, neobmedzovať jeho použitie, nechať ho ľuďom, aby s ním robili, čo chcú. Celosvetový boom zažívajú internetové sociálne siete (ako napr. MySpace či Facebook), sociálne médiá typu YouTube, Wikipedia, či blogerské platformy. Rastie počet aktívnych internetových používateľov, zvyšuje sa rýchlosť internetového pripojenia a predlžuje sa dĺžka času stráveného na internete.

Skryť Vypnúť reklamu

Na to sa nabaľujú nové, takzvané modulárne médiá, ako sú RSS informačné kanály či widgety (drobná, nenáročná aplikácia na pozadí počítača – napríklad online predpoveď počasia). A to všetko sa už dnes presúva do mobilov.

Prosím vás, kto by už dnes čítal noviny?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Štúdium práva moderne, prakticky aj po anglicky!
  3. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  4. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  6. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  8. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 25 256
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 13 824
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 10 421
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 9 862
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 060
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 296
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 6 977
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 615
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 741
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 5 372
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu