Mastia to

Jedným z najzábavnejších médií sú jedálne lístky. V lacných reštauráciách sa dočítate o džipsoch, hemendexe a pici, v lepších zas nájdete tritisícgramové rizoto, čaj zaradený v kapitole „káva“ a halušky s klobásou a oškvarkami medzi bezmäsitými jedlami.

Dobré sú aj nástenky vystavené na verejných miestach. „Zrkadielko, zrkadielko, povedz, že mi...,“ znie slogan z reklamy na vlasový regeneračný prípravok, ktorá je prišpendlená na nástenke v čakárni obvodnej lekárky. Autor tohto sloganu, povedz že mi, čo ti hovorilo tvoje školské zrkadielko? Povedz, že ťa vždy nechválilo? „Stále necháva otvorenú zubnú pastu. Už som na to alergický. Toto náš prípravok nevyrieši. Ten je indikovaný výhradne na liečbu skutočných alergií!“ hlása vedľa vyvesený plagátik doplnený o neostrú fotku tuby s pastou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zahanbiť sa nedajú ani výklady predajní. Oznam o „pernamentných zľavách“ prekvapuje nielen permanentnou formou vylučujúcou opravu, ale aj obsahom, podobne ako nerezové hrnce plné hitových SuperStarovských CD. Zaprášené plastikové hrozno v oknách mäsiarstiev síce neprekvapí nikoho, ale aj tak poteší.

Inštruktážne nápisy na verejných toaletách, oznamy miestneho rozhlasu, podnikové časopisy a diskusné relácie lokálnych televízií, to všetko sú nevyčerpateľné zdroje netradičného obsahu a nečakaných point.

Nemasové médiá sú sympatické z rovnakého dôvodu ako nezávislé menšinové žánre v umení – robia ich ľudia, ktorí naozaj chcú niečo povedať, cítiť z nich osobnosť tvorcu neskazenú naučenými postupmi a odvahu experimentovať, ktorá môže inšpirovať iných. Sú možno plné omylov, ale koho by bavili neslané-nemastné jedálne lístky bez chýb?

SkryťVypnúť reklamu

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 232
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 983
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 009
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 950
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 822
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 453
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu