BRATISLAVA. Aké sú ženy a akí muži? Na túto otázku hľadal včera odpoveď aj festival Azyl, ktorý v kine Tatra premietal tridsať najlepších reklám spomedzi sto príspevkov, ktoré prišli do súťaže Reklama na život 2008: Sme muži, sme ženy.
Festival Azyl organizuje túto súťaž v spolupráci s denníkom SME. Prvé miesto aj s prémiou SME 100 000 Sk získala reklama Libora Drobného, v ktorej sa žena inšpirovaná časopisom Superkosť rozhodne, že pomocou lekárničky nafúkne svoje prednosti. Výsledok je katastrofa. „Ocenili sme, že táto reklama bola remeselne veľmi dobre spracovaná a mala aj vtip a nadhľad,“ zhodnotil ju riaditeľ televízie Sme. sk a člen poroty Martin Čorej.
Dve prémie filmového festivalu Azyl získali príspevky Palka Matiu a Filipa Beránka. Kým Beránkova reklama dýcha „slovenskosťou“, Matiova zasa otvára otázku homosexuality.
Dnešný večer sa festival Azyl končí premietaním nových slovenských filmov.