Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky
NOVINÁRI HOVORIA O ZÁSAHOCH VEDENIA DO ICH PRÍSPEVKOV

TA3 opúšťajú redaktori

Vedenie televízie odmieta, že by neprimerane zasahovalo do reportáží o vládnych stranách.

Vedenie televízie odmieta, že by neprimerane zasahovalo do reportáží o vládnych stranách.

BRATISLAVA. Šiesti redaktori spravodajstva televízie TA 3 včera dali výpovede: Boris Chmel, Ľubomíra Raková, Beáta Skyvová, Ivan Rudolf, Júlia Pavluová a Dalibor Skladan.

Sťažujú sa na zásahy generálneho riaditeľa Ľubomíra Belfiho do reportáží. V poslednom čase nechal niekoľkokrát vystrihnúť z reportáží vyjadrenia predsedu SNS Jána Slotu. Televíziu ovláda spoločnosť Grafobal vplyvného podnikateľa Ivana Kmotríka.

Skryť Vypnúť reklamu

Zásahy do reportáží

Redaktori pracovali pre domáce spravodajstvo, Chmel je aj moderátorom diskusnej relácie Téma dňa. Včera ešte pracovali, lebo im len začala plynúť výpovedná lehota. Počas nej sa musia riadiť pracovnou zmluvou, podľa ktorej by ich mohlo vedenie žalovať za poškodenie dobrého mena spoločnosti.

„Viaceré kauzy sa nesmeli hrať, z vysielania sťahovali či prestrihávali reportáže, ktoré neboli v prospech niektorých vládnych strán,“ povedal jeden z redaktorov.

„Poslednou kvapkou bolo stiahnutie reportáže o vyjadreniach Slotu na českého prezidentského kandidáta Jana Švejnara bez adekvátneho dôvodu. Na túto situáciu sme upozorňovali už viackrát,“ hovorí ďalší člen redakcie, podľa ktorého majiteľ do spravodajstva nezasahoval.

Skryť Vypnúť reklamu

Belfi tiež nechal stiahnuť vyjadrenia Slotu po prijatí Smeru k eurosocialistom, keď sa opäť dehonestujúco vyjadril o menšinách. Televízia argumentuje, že len reagovala na sťažnosti divákov, že sa TA 3 bulvarizuje.

PR manažérka televízie Zuzana Vachová odmietla akékoľvek nadštandardné vzťahy televízie s politickými stranami. „Podľa nezávislých prieskumov TA 3 dlhodobo prináša najvyváženejšie a najobjektívnejšie spravodajstvo.“

Zápisy z porád

SME však má zápisy z redakčných porád spravodajskej televízie. Šéfredaktor Alfonz Šuran podľa nich vysvetľoval stiahnutie Slotových vyjadrení po prijatí Smeru k eurosocialistom z vysielania aj tým, že televízia SNS, rovnako ako aj ostatné parlamentné strany potrebuje v parlamente pri dôležitom hlasovaní o digitalizácii.

Skryť Vypnúť reklamu

Vachová spochybnila tento zápis tým, že poznámky z porady nie sú oficiálnym záznamom. Šuran sa včera vyjadriť nechcel. „Šéfredaktor zápis nikdy nepodpísal, napísal ho asistent vedúceho domáceho oddelenia a nemožno ho preto považovať za oficiálny interný dokument, teda legitímny zápis z porady.“

Asistenta, ktorý zápis napísal a rozposlal všetkým redaktorom, pred niekoľkými dňami z televízie prepustili.

Redaktori televízie včera nechceli situáciu komentovať, niektorí zásahy vedenia vylučujú. O odchode však uvažuje minimálne ďalšia redaktorka, ktorá sa zatiaľ nevyjadruje. „Keď má vedenie iný názor na spravodajstvo, tak si nemyslím, že má význam ostávať a stále sa hádať, keď niekomu zatelefonujem,“ hovorí.

Pred necelým mesiacom dostal výpoveď aj vedúci domáceho spravodajstva Vladimír Mišauer. Pred ním ešte vlani koncom augusta prepustili aj ďalšieho vedúceho Igora Rabatina. Od roku 2006 tak dochádza k ďalšej výraznej výmene v televízii.

Skryť Vypnúť reklamu

Majitelia sa menili

Spravodajská televízia TA 3 odštartovala v septembri v roku 2001. Formálne poskytla peniaze britská firma Millenium Electronics. Peniaze však šli skôr zo zmluvy s Horizontom a BMG o predaji reklamného času. Na prelome rokov 2003 a 2004 do televízie vstúpila spoločnosť J&T.

Neoficiálne sa už v tom čase hovorilo, že za televíziou je Ivan Kmotrík, ktorý prostredníctvom Grafobalu vlastnil televíziu Joj, vlastníctvo dvoch televízií však nepovoľuje zákon. Od roku 2005 je riaditeľom televízie Ľubomír Belfi, ktorý prišiel z týždenníka Markíza.

Minulý rok došlo medzi Joj a TA 3 k „výmene“ majiteľov. J&T kúpila televíziu Joj a Kmotríkov Grafobal sa stal oficiálnym vlastníkom televízie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fakulta orientovaná na pútavú výučbu prepojenú s praxou!
  2. Mesto mladých čaká na teba: buď vysokoškolákom v Nitre!
  3. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  4. Začni svoju budúcnosť v Prahe! Staň sa špičkovým ekonómom!
  5. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  6. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  3. Dáma s pávím pierkom
  4. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  8. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  9. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 109
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 034
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 068
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 890
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 831
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 588
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 199
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 786
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 182
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 921
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podnikateľ Michal Suchoba.

Ministerstvo spravodlivosti finišuje so žiadosťou o vydanie.

6 h

OĽaNO by volilo podstatne menej ľudí.

4 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Zavolajte mi vedcov

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

U Matoviča nepožívajú vedci a odborníci vyšší status ako v režime Fica.

10 h
Ilustračné foto.

Nejde iba o peniaze.

16 h