Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky
NÁRODNÉ DIVADLO ČI GALÉRIA NEVEDELI NIČ O PROJEKTE, DO KTORÉHO BY SA MALI DO ROKA ZAPOJIŤ

Kultúra chce stránku za milióny

Ministerstvo kultúry plánuje, že jeho organizácie sa budú na internete spoločne prezentovať i predávať lístky.

Kultúrne organizácie, ktoré platí štát, by mali mať jeden internetový portál.Kultúrne organizácie, ktoré platí štát, by mali mať jeden internetový portál. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Za nový internetový portál je ministerstvo kultúry ochotné zaplatiť 22 miliónov bez DPH. Záujemcovia o umenie by na ňom mali ešte tento rok nájsť informácie o pripravovaných akciách štátnych organizácií.

Predbežné oznámenie vo vestníku verejného obstarávania ministerstvo zverejnilo začiatkom februára. V Slovenskej národnej galérii či v Slovenskom národnom divadle o plánovanom systéme však nič nevedia.

Pripravujú, čo už je

„Nevieme o tom, nikto nás neoslovil,“ hovorí Katarína Bajcurová, riaditeľka SNG. „Hovorilo sa o tom, ale neboli sme o tom priamo informovaní,“ povedal Peter Himič zo Štátneho divadla v Košiciach. „Verím, že nás vyzvú na nejaké rokovanie,“ reagoval František Javorský, riaditeľ divadla Nová scéna.

Skryť Vypnúť reklamu

SND, Slovenská filharmónia či Nová scéna už majú systém, ktorý umožňuje rezervovať aj kúpiť si lístky cez internet. Spolupracujú so zavedeným Ti­cketportalom, prípadne aj s Eventimom. Návštevníci SND si môžu vytlačiť lístky aj doma. Galérie rezervačný systém veľmi nepotrebujú.

Ministerstvo tvrdí, že bude výhodnejšie, ak si užívateľ nebude musieť pamätať stránky inštitúcií. Adresy väčších sú pritom známe a jednoduché, napríklad www.snd.sk či www.sng.sk. Moderné internetové prehliadače ich navyše bleskovo nájdu.

Len pre štát

Súkromné, ale ani samosprávne organizácie sa do ministerského systému nedostanú. Na internete pritom ľudia nevyhľadávajú informácie o kultúrnych podujatiach podľa toho, či je inštitúcia štátna, krajská, či nezávislá, lebo to najčastejšie ani nevedia.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo podľa Sone Čermákovej-Uličnej z tlačového odboru nevylučuje, že by sa v druhej fáze k portálu mohli súkromné organizácie pridať. Viaceré z nich sú však už pripojené na komerčné portály, ktoré si zvyčajne účtujú províziu 8 - 10 percent.

Ministerstvo ešte nevie, či by samo chcelo na portáli zarábať. „Vstup ďalších subjektov do systému nesmie byť na úkor občana,“ hovorí Čermáková-Uličná.

Ministerstvo: Nechápete internet

„Ide o nepochopenie zmyslu integrácie a komplexných technologických riešení založených na báze internetu,“ odpovedalo ministerstvo na otázku, prečo by mali návštevníci kupovať lístky cez centrálny portál a nie cez stránky jednotlivých inštitúcií. „Organizácie sa majú prezentovať individuálne, spoločné by mali byť technické riešenia a nástroje.“

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt je vraj veľmi úzko spojený s prípravou rezortu na prechod na euro, je však sporné, či sa portál do konca roka stihne spustiť. Ticketportal i Eventim už s eurom pracujú.

Plánujú veľkoryso

„Idea nie je zlá, zo zadania však ešte nie je jasné, či by malo ísť len o softvér, alebo aj nejaký hardvér,“ hovorí Eduard Jánošík z Ticketportalu.

Martinovi Krupovi zo spoločnosti ui42 sa na prvý pohľad zdá za webovú aplikáciu 22 miliónov veľa. „Dôležité však bude podrobné zadanie,“ hovorí.

Podľa Jána Jenču z firmy Monogram, ktorá sa venuje vývoju webových systémov, by sa mohol portál výrazne predražiť, ak si stanovia veľmi vysokú dostupnosť služby. „Keby podobný systém chcela vyvíjať súkromná firma, dokázala by to aj úspornejšie. „Úradníci to radšej naddimenzujú,“ myslí si.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  2. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  7. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  8. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Dáma s pávím pierkom
  2. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  3. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  6. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  7. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 18 938
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 10 270
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 743
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 794
  5. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 420
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 416
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 075
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 720
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 046
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 596
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu