Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Význam značky si vytvárame sami

Každá firma, tak kedysi, ako aj dnes, sa usiluje o čo najvyššiu znalosť a reputáciu. Ide o to, aby zákazníkom, ktorí majú potrebu kúpiť si určitý výrobok, zišlo na um ako prvé práve meno tejto firmy a zároveň aby ani na sekundu nezapochybovali o jeho kval

itách. Ale čo ak sa zákazníkom zdajú všetky výrobky rovnaké?

Donedávna ako hlavný nástroj odlíšenia fungoval imidž. Vymysleli ho rek­lamní „mágovia“ v polovici minulého storočia. Agentúry si najímali psychoanalytikov, aby im pomohli dostať sa hlb­šie do ľudskej psychiky. Verili, že s ich pomocou sa im podarí „urobiť z vody kokakolu“.

A ono to päťdesiat rokov viac-menej fungovalo. Volvo získalo imidž najbezpečnejšieho auta, Coca-cola, hoci sa usilovala prisvojiť si pojem „osvieženie“, sa nakoniec stala symbolom „americkosti“, Nike o sebe tvrdili, že vďaka ich teniskám dokážu ľudia behať rýchlejšie...

Blbosť!

Sprite začiatkom tohto milénia u nás ako prvý zakričal slávnu vetu: „Imidž je nanič!“ Vo svete sa začali robiť reklamy, ktoré do popredia dávali funkčné benefity výrobkov – z čoho sú zostrojené, ako sú zosynchronizované, ako to všetko do seba zapadá (napr. známy spot Honda Accord – Cog). Značky sa vo svojich rek­lamách „vykašľali na imidž“ a nechali v nich vystupovať normálnych ľudí z mäsa a kostí. Strhli z nich masku falošnej pozlátky.

Inak

Kašľať na imidž nie je iba ďalšou frázou či imidžovou pózou. V dnešnej „transparentnej“ ére spotrebitelia odmietajú kupovať výrobky, na ktorých je zvonka pricapený kdejaký imidž. Oni sami si chcú utvoriť názor na to, čo je značka zač a túto „svoju pravdu“ neustále konfrontovať s realitou. Ak nájdu čo

i len zrnko pochybnosti, prejdú k inej značke.

Ako píšu odborníci z ID Branding: „Ľudia si nevyberajú iba to najlepšie, najzábavnejšie či najlacnejšie. Vyberajú si značky, ktoré majú ten správny zmysel.“

V súčasnom brandingu sú dôležité skutočné, reálne hodnoty, a nie nejaký, spravidla falošný imidž.

Marketinga médiá
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  2. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  3. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  4. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  5. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  6. Dáma s pávím pierkom
  7. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  9. Získaj náskok pred štartom
  10. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 21 358
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 11 462
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 9 814
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 9 519
  5. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 8 185
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 068
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 920
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 544
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 378
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 4 384
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu