Význam značky si vytvárame sami

Každá firma, tak kedysi, ako aj dnes, sa usiluje o čo najvyššiu znalosť a reputáciu. Ide o to, aby zákazníkom, ktorí majú potrebu kúpiť si určitý výrobok, zišlo na um ako prvé práve meno tejto firmy a zároveň aby ani na sekundu nezapochybovali o jeho kval

itách. Ale čo ak sa zákazníkom zdajú všetky výrobky rovnaké?

Donedávna ako hlavný nástroj odlíšenia fungoval imidž. Vymysleli ho rek­lamní „mágovia“ v polovici minulého storočia. Agentúry si najímali psychoanalytikov, aby im pomohli dostať sa hlb­šie do ľudskej psychiky. Verili, že s ich pomocou sa im podarí „urobiť z vody kokakolu“.

A ono to päťdesiat rokov viac-menej fungovalo. Volvo získalo imidž najbezpečnejšieho auta, Coca-cola, hoci sa usilovala prisvojiť si pojem „osvieženie“, sa nakoniec stala symbolom „americkosti“, Nike o sebe tvrdili, že vďaka ich teniskám dokážu ľudia behať rýchlejšie...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Blbosť!

Sprite začiatkom tohto milénia u nás ako prvý zakričal slávnu vetu: „Imidž je nanič!“ Vo svete sa začali robiť reklamy, ktoré do popredia dávali funkčné benefity výrobkov – z čoho sú zostrojené, ako sú zosynchronizované, ako to všetko do seba zapadá (napr. známy spot Honda Accord – Cog). Značky sa vo svojich rek­lamách „vykašľali na imidž“ a nechali v nich vystupovať normálnych ľudí z mäsa a kostí. Strhli z nich masku falošnej pozlátky.

Inak

Kašľať na imidž nie je iba ďalšou frázou či imidžovou pózou. V dnešnej „transparentnej“ ére spotrebitelia odmietajú kupovať výrobky, na ktorých je zvonka pricapený kdejaký imidž. Oni sami si chcú utvoriť názor na to, čo je značka zač a túto „svoju pravdu“ neustále konfrontovať s realitou. Ak nájdu čo

SkryťVypnúť reklamu

i len zrnko pochybnosti, prejdú k inej značke.

Ako píšu odborníci z ID Branding: „Ľudia si nevyberajú iba to najlepšie, najzábavnejšie či najlacnejšie. Vyberajú si značky, ktoré majú ten správny zmysel.“

V súčasnom brandingu sú dôležité skutočné, reálne hodnoty, a nie nejaký, spravidla falošný imidž.

Marketinga médiá

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 611
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 363
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 190
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 380
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 809
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 905
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu