BRATISLAVA. Výrobcovia piva na Slovensku predali na domácom trhu 3,81 milióna hektolitrov piva, čo je asi o 1,4 percenta viac než v roku 2006. Povedal to výkonný riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták.
Rozhodujúci podiel na trhu s pivom majú svetové koncerny. „Zdá se, že slovenský trh s pivom sa po postupných poklesoch predaja v rokoch 2003 až 2006 konečne začal stabilizovať,“ povedal Šusták. No spotreba piva sa len ťažko bude dostávať na úroveň z roku 2002, keď slovenské pivovary predali na domácom trhu 4,73 milióna hektolitrov piva, dodal.
Predaj piva na Slovensku začal klesať v roku 2003 po zvýšení spotrebnej dane z piva. Podľa Šustáka sa zatiaľ nedá presne povedať, čo vlani pomohlo stabilizovať slovenské pivovarníctvo.
Vlani pokračoval postupný pokles vývozu piva zo Slovenska, ktorý súvisí s rastom licenčnej výroby niektorých slovenských značiek v zahraničí. V roku 2004 sa z krajiny vyviezlo 184tisíc hektolitrov piva, vlani len 28,5tisíca hektolitrov.