Piatok, 30. júl, 2021 | Meniny má LibušaKrížovkyKrížovky
MARKETINGA MÉDIÁ

Falošné značky kupujú najviac bohatí

Všimli, koľko žien už u nás nosí kabelku Louis Vuitton? Jasné, že vo väčšine prípadov ide len o lacné napodobeniny. Veď napríklad originálna kabelka značky Louis Vuitton, model „Speedo 30“ stojí v prepočte bezmála 50­tisíc korún, no na slovenskom internet

e ju dostať za tisícpäťsto; „samozrejme, čisto novú, komplet zabalenú aj s pripínateľným remienkom“. No nekúpte to!

Všimli, koľko žien už u nás nosí kabelku Louis Vuitton? Jasné, že vo väčšine prípadov ide len o lacné napodobeniny. Veď napríklad originálna kabelka značky Louis Vuitton, model „Speedo 30“ stojí v prepočte bezmála 50­tisíc korún, no na slovenskom internete ju dostať za tisícpäťsto; „samozrejme, čisto novú, komplet zabalenú aj s pripínateľným remienkom“. No nekúpte to!

Rovnako ako rolexky za pár stoviek, ponožky Adidas za 50 korún alebo nový model elektrického holiaceho strojčeka kúpený od podozrivého indivídua na parkovisku pred hypermarketom.

Skryť Vypnúť reklamu

Problém produktového pirátstva

Mnohí si povedia: je to len okrajová záležitosť, nestojí to za reč. Omyl! Podľa Medzinárodnej obchodnej komory, predaj falšovaných produktov tvorí desatinu celkového globálneho obchodu!

Odhaduje sa, že toto produktové pirátstvo ročne oberie producentov parfumov a kozmetiky o 7 percent tržieb, farmaceutický priemysel o 6 percent, športový a hračkársky priemysel o takmer 12 percent, a tak ďalej.

Dnes sa už nenapodobňujú iba parfumy, kabelky a tričká, ale aj IT produkty, lieky, hudobné prehrávače, zubné pasty, mobilné telefóny, ba dokonca aj osobné automobily.

Azda netreba dodávať, že v mnohých prípadoch sa za produktovým pirátstvom skrývajú zločinecké organizácie, ktoré diverzifikujú svoje „podnikateľské aktivity“. To znamená, že každá hrdá nositeľka falošnej značkovej kabelky de facto podporuje mafiu. „Ona predsa nebude vyhadzovať ťažké peniaze za niečo, čo môže mať za pár stoviek, no nie?“

Skryť Vypnúť reklamu

Pre koho sú falošné značky

Niektoré falzifikáty produktov sú navlas rovnaké ako originály. Podozrivá je len nízka cena a miesto, kde sa „luxusný“ výrobok predáva. A samozrejme kvalita tovaru. No tú spotrebiteľ zistí až doma. Existujú aj menej vydarené imitácie, kde zámenou písmen dochádza ku skomoleninám originálnych značiek. Tie sú vskutku zábavné: Odidoss (Adidas), Pama (Puma), Panosaonic (Panasonic), iFan (iPhone), atď. Dodnes mi nie je jasné, čo je za tým. Je to žart? Nepozornosť „tvorcov“, preklep? Neznalosť latinky v ázijských krajinách, odkiaľ pochádza veľká časť pirátskej produkcie? Sú tieto „fejk“ značky určené negramotným ľuďom, ktorí nevedia čítať a písať?

Prekvapivú informáciu zverejnil nedávno ekonomický portál finfacts.com. Podľa spotrebiteľského prieskumu, ktorý sa uskutočnil vo veľkej Británii, falošné značky kupujú tak chudobní, ako aj veľmi bohatí ľudia. Ba dokonca, „fejky“ v skutočnosti oveľa viac kupujú tí, ktorí by si naozajstný značkový tovar mohli dovoliť: zamestnaní, dobre zarábajúci ľudia, vo veku do 35 rokov, žijúci v manželstve či inom partnerskom zväzku.

Skryť Vypnúť reklamu

Žeby nejaká úchylka? Alebo nebodaj nový trend?

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  5. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  6. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  10. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 8 860
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 4 162
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 752
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 399
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 335
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 319
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 204
  8. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 530
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 099
  10. Jeden deň na Bratislavu nestačí 2 073
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu