Falošné značky kupujú najviac bohatí

Všimli, koľko žien už u nás nosí kabelku Louis Vuitton? Jasné, že vo väčšine prípadov ide len o lacné napodobeniny. Veď napríklad originálna kabelka značky Louis Vuitton, model „Speedo 30“ stojí v prepočte bezmála 50­tisíc korún, no na slovenskom internet

e ju dostať za tisícpäťsto; „samozrejme, čisto novú, komplet zabalenú aj s pripínateľným remienkom“. No nekúpte to!

Všimli, koľko žien už u nás nosí kabelku Louis Vuitton? Jasné, že vo väčšine prípadov ide len o lacné napodobeniny. Veď napríklad originálna kabelka značky Louis Vuitton, model „Speedo 30“ stojí v prepočte bezmála 50­tisíc korún, no na slovenskom internete ju dostať za tisícpäťsto; „samozrejme, čisto novú, komplet zabalenú aj s pripínateľným remienkom“. No nekúpte to!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako ako rolexky za pár stoviek, ponožky Adidas za 50 korún alebo nový model elektrického holiaceho strojčeka kúpený od podozrivého indivídua na parkovisku pred hypermarketom.

SkryťVypnúť reklamu

Problém produktového pirátstva

Mnohí si povedia: je to len okrajová záležitosť, nestojí to za reč. Omyl! Podľa Medzinárodnej obchodnej komory, predaj falšovaných produktov tvorí desatinu celkového globálneho obchodu!

Odhaduje sa, že toto produktové pirátstvo ročne oberie producentov parfumov a kozmetiky o 7 percent tržieb, farmaceutický priemysel o 6 percent, športový a hračkársky priemysel o takmer 12 percent, a tak ďalej.

Dnes sa už nenapodobňujú iba parfumy, kabelky a tričká, ale aj IT produkty, lieky, hudobné prehrávače, zubné pasty, mobilné telefóny, ba dokonca aj osobné automobily.

Azda netreba dodávať, že v mnohých prípadoch sa za produktovým pirátstvom skrývajú zločinecké organizácie, ktoré diverzifikujú svoje „podnikateľské aktivity“. To znamená, že každá hrdá nositeľka falošnej značkovej kabelky de facto podporuje mafiu. „Ona predsa nebude vyhadzovať ťažké peniaze za niečo, čo môže mať za pár stoviek, no nie?“

SkryťVypnúť reklamu

Pre koho sú falošné značky

Niektoré falzifikáty produktov sú navlas rovnaké ako originály. Podozrivá je len nízka cena a miesto, kde sa „luxusný“ výrobok predáva. A samozrejme kvalita tovaru. No tú spotrebiteľ zistí až doma. Existujú aj menej vydarené imitácie, kde zámenou písmen dochádza ku skomoleninám originálnych značiek. Tie sú vskutku zábavné: Odidoss (Adidas), Pama (Puma), Panosaonic (Panasonic), iFan (iPhone), atď. Dodnes mi nie je jasné, čo je za tým. Je to žart? Nepozornosť „tvorcov“, preklep? Neznalosť latinky v ázijských krajinách, odkiaľ pochádza veľká časť pirátskej produkcie? Sú tieto „fejk“ značky určené negramotným ľuďom, ktorí nevedia čítať a písať?

Prekvapivú informáciu zverejnil nedávno ekonomický portál finfacts.com. Podľa spotrebiteľského prieskumu, ktorý sa uskutočnil vo veľkej Británii, falošné značky kupujú tak chudobní, ako aj veľmi bohatí ľudia. Ba dokonca, „fejky“ v skutočnosti oveľa viac kupujú tí, ktorí by si naozajstný značkový tovar mohli dovoliť: zamestnaní, dobre zarábajúci ľudia, vo veku do 35 rokov, žijúci v manželstve či inom partnerskom zväzku.

SkryťVypnúť reklamu

Žeby nejaká úchylka? Alebo nebodaj nový trend?

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 577
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 314
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 855
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu