Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
MARKETINGA MÉDIÁ

Falošné značky kupujú najviac bohatí

Všimli, koľko žien už u nás nosí kabelku Louis Vuitton? Jasné, že vo väčšine prípadov ide len o lacné napodobeniny. Veď napríklad originálna kabelka značky Louis Vuitton, model „Speedo 30“ stojí v prepočte bezmála 50­tisíc korún, no na slovenskom internet

e ju dostať za tisícpäťsto; „samozrejme, čisto novú, komplet zabalenú aj s pripínateľným remienkom“. No nekúpte to!

Všimli, koľko žien už u nás nosí kabelku Louis Vuitton? Jasné, že vo väčšine prípadov ide len o lacné napodobeniny. Veď napríklad originálna kabelka značky Louis Vuitton, model „Speedo 30“ stojí v prepočte bezmála 50­tisíc korún, no na slovenskom internete ju dostať za tisícpäťsto; „samozrejme, čisto novú, komplet zabalenú aj s pripínateľným remienkom“. No nekúpte to!

Rovnako ako rolexky za pár stoviek, ponožky Adidas za 50 korún alebo nový model elektrického holiaceho strojčeka kúpený od podozrivého indivídua na parkovisku pred hypermarketom.

Skryť Vypnúť reklamu

Problém produktového pirátstva

Mnohí si povedia: je to len okrajová záležitosť, nestojí to za reč. Omyl! Podľa Medzinárodnej obchodnej komory, predaj falšovaných produktov tvorí desatinu celkového globálneho obchodu!

Odhaduje sa, že toto produktové pirátstvo ročne oberie producentov parfumov a kozmetiky o 7 percent tržieb, farmaceutický priemysel o 6 percent, športový a hračkársky priemysel o takmer 12 percent, a tak ďalej.

Dnes sa už nenapodobňujú iba parfumy, kabelky a tričká, ale aj IT produkty, lieky, hudobné prehrávače, zubné pasty, mobilné telefóny, ba dokonca aj osobné automobily.

Azda netreba dodávať, že v mnohých prípadoch sa za produktovým pirátstvom skrývajú zločinecké organizácie, ktoré diverzifikujú svoje „podnikateľské aktivity“. To znamená, že každá hrdá nositeľka falošnej značkovej kabelky de facto podporuje mafiu. „Ona predsa nebude vyhadzovať ťažké peniaze za niečo, čo môže mať za pár stoviek, no nie?“

Skryť Vypnúť reklamu

Pre koho sú falošné značky

Niektoré falzifikáty produktov sú navlas rovnaké ako originály. Podozrivá je len nízka cena a miesto, kde sa „luxusný“ výrobok predáva. A samozrejme kvalita tovaru. No tú spotrebiteľ zistí až doma. Existujú aj menej vydarené imitácie, kde zámenou písmen dochádza ku skomoleninám originálnych značiek. Tie sú vskutku zábavné: Odidoss (Adidas), Pama (Puma), Panosaonic (Panasonic), iFan (iPhone), atď. Dodnes mi nie je jasné, čo je za tým. Je to žart? Nepozornosť „tvorcov“, preklep? Neznalosť latinky v ázijských krajinách, odkiaľ pochádza veľká časť pirátskej produkcie? Sú tieto „fejk“ značky určené negramotným ľuďom, ktorí nevedia čítať a písať?

Prekvapivú informáciu zverejnil nedávno ekonomický portál finfacts.com. Podľa spotrebiteľského prieskumu, ktorý sa uskutočnil vo veľkej Británii, falošné značky kupujú tak chudobní, ako aj veľmi bohatí ľudia. Ba dokonca, „fejky“ v skutočnosti oveľa viac kupujú tí, ktorí by si naozajstný značkový tovar mohli dovoliť: zamestnaní, dobre zarábajúci ľudia, vo veku do 35 rokov, žijúci v manželstve či inom partnerskom zväzku.

Skryť Vypnúť reklamu

Žeby nejaká úchylka? Alebo nebodaj nový trend?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 970
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 211
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 960
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 788
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 544
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 109
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 587
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 181
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 121
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 897
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu