Dnešná mladá generácia je akási lepšia

Pred pár rokmi sme zverejnili výsledky prieskumu životného štýlu, na základe ktorých sa nám podarilo slovenskú populáciu rozdeliť do viacerých typov. Jedným z nich bol aj Generation Next – bezstarostní mladí ľudia, orientovaní na materiálny prospech a kom

fort, ktorí nechcú na nič čakať, všetko chcú mať hneď a zaraz. Viacerí moralizátori boli zdesení. Stále dokola kládli rečnícku otázku: „Preboha, toto má byť naša budúcnosť?“.

„Ypsiloni“ na scéne

Generácia Y - tak sa nazývajú ľudia vo veku 15 – 30 rokov – dnes tvoria štvrtinu slovenskej populácie. A sú iní ako ich mladí ľudia pred pätnástimi či dvadsiatimi rokmi. Ba dokonca, dalo by sa povedať, že sú v mnohom akísi lepší. Nie, nemám na mysli šikovnosť a rýchlosť, s akou dokážu písať SMS správy, ani angličtinu, ktorú si zdokonaľujú na cestách svetom. V tom sú, samozrejme, lepší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dnešná generácia mladých žije vo fragmentovanom svete, v ktorom sa stierajú hranice (medzi krajinami, medzi fikciou a realitou, medzi pohlaviami, medzi ľudským a technologickým ....). Mixujú navzájom rôzne, na prvý pohľad nezlučiteľné veci, štýly a žánre. Je pre nich­ samozrejmé vykonávať viacero činností naraz. Spolu s materským mliekom už dýchali „on­line kyslík“. Sú zvyknutí komunikovať v reálnom čase, zapájajú sa do virtuálnych sociálnych sietí. Na YouTube, MySpace či Facebook vešajú svoje profily s rutinou, ako by si čistili zuby.

Pýtate sa, čo je na tom „dobré“?

Na dnešnej mladej generácii je fascinujúca jej filozofia. Každá generácia mladých chce meniť svet. No kým predošlé generácie boli konfrontované iba s výzvami na lokálnej úrovni, dnešní mladí majú vďaka internetu skúsenosti so sociálnymi a environmentálnymi záležitosťami na globálnej úrovni. Čiže ak sa predchádzajúca generácia vyznačovala filozofiou vzbury jednotlivca voči lokálnym autoritám, filozofiou tej dnešnej je spoločenská zodpovednosť a svedomie. Už dnes mnohí „ypsiloni“ kupujú iba značky, ktoré korešpondujú s ich sociálnym a ekologickým cítením.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu veria, že život si treba užiť. Najskôr premýšľajú o tom, kde a ako chcú žiť a až následne sa snažia vtesnať svoju kariéru do tohto kontextu a začnú si hľadať prácu. Nevidia žiadne dôvody, prečo by sa im nemalo podariť nájsť rovnováhu medzi prácou, rodinou a súkromným životom. Generácia Y je roztržitá, dynamická, multidimenzionálna. Nie je ľahké ju „uchopiť“. Snažia sa však o to všetci: ľudia z marketingu, lovci mozgov, cirkev, hackeri i politici.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca United Consultants ILUSTRÁCIA – Howe and Strauss, Millennials Rising

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 745
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 054
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 4 920
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 673
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 467
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 859
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 615
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 302
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu