Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Dnešná mladá generácia je akási lepšia

Pred pár rokmi sme zverejnili výsledky prieskumu životného štýlu, na základe ktorých sa nám podarilo slovenskú populáciu rozdeliť do viacerých typov. Jedným z nich bol aj Generation Next – bezstarostní mladí ľudia, orientovaní na materiálny prospech a kom

fort, ktorí nechcú na nič čakať, všetko chcú mať hneď a zaraz. Viacerí moralizátori boli zdesení. Stále dokola kládli rečnícku otázku: „Preboha, toto má byť naša budúcnosť?“.

„Ypsiloni“ na scéne

Generácia Y - tak sa nazývajú ľudia vo veku 15 – 30 rokov – dnes tvoria štvrtinu slovenskej populácie. A sú iní ako ich mladí ľudia pred pätnástimi či dvadsiatimi rokmi. Ba dokonca, dalo by sa povedať, že sú v mnohom akísi lepší. Nie, nemám na mysli šikovnosť a rýchlosť, s akou dokážu písať SMS správy, ani angličtinu, ktorú si zdokonaľujú na cestách svetom. V tom sú, samozrejme, lepší.

Skryť Vypnúť reklamu

Dnešná generácia mladých žije vo fragmentovanom svete, v ktorom sa stierajú hranice (medzi krajinami, medzi fikciou a realitou, medzi pohlaviami, medzi ľudským a technologickým ....). Mixujú navzájom rôzne, na prvý pohľad nezlučiteľné veci, štýly a žánre. Je pre nich­ samozrejmé vykonávať viacero činností naraz. Spolu s materským mliekom už dýchali „on­line kyslík“. Sú zvyknutí komunikovať v reálnom čase, zapájajú sa do virtuálnych sociálnych sietí. Na YouTube, MySpace či Facebook vešajú svoje profily s rutinou, ako by si čistili zuby.

Pýtate sa, čo je na tom „dobré“?

Na dnešnej mladej generácii je fascinujúca jej filozofia. Každá generácia mladých chce meniť svet. No kým predošlé generácie boli konfrontované iba s výzvami na lokálnej úrovni, dnešní mladí majú vďaka internetu skúsenosti so sociálnymi a environmentálnymi záležitosťami na globálnej úrovni. Čiže ak sa predchádzajúca generácia vyznačovala filozofiou vzbury jednotlivca voči lokálnym autoritám, filozofiou tej dnešnej je spoločenská zodpovednosť a svedomie. Už dnes mnohí „ypsiloni“ kupujú iba značky, ktoré korešpondujú s ich sociálnym a ekologickým cítením.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu veria, že život si treba užiť. Najskôr premýšľajú o tom, kde a ako chcú žiť a až následne sa snažia vtesnať svoju kariéru do tohto kontextu a začnú si hľadať prácu. Nevidia žiadne dôvody, prečo by sa im nemalo podariť nájsť rovnováhu medzi prácou, rodinou a súkromným životom. Generácia Y je roztržitá, dynamická, multidimenzionálna. Nie je ľahké ju „uchopiť“. Snažia sa však o to všetci: ľudia z marketingu, lovci mozgov, cirkev, hackeri i politici.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  5. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  3. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Keď ekológia spája
  6. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  7. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  10. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 091
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 208
  3. Od Česka až po Jadran 3 978
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 683
  5. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 306
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 236
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 166
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 716
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 536
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 214
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu