Šéf vydavateľstva podržal kníhkupcov.
BRATISLAVA. České vydanie Harryho Pottera nedá jeho vydavateľ Albatros prvý mesiac do hypermarketov.
„Ich jednorazový záujem o jeden titul nemôže byť dôvodom znevýhodnenia kníhkupcov, ktorí sú našimi dlhodobými partnermi,“ vyjadril sa marketingový šéf Albatrosu Radovan Suk.
O opodstatnenosti ich stratégie ich presvedčila aj súčasná situácia na Slovensku. Kým v Česku sa bude Potter predávať za 549 českých korún, naše reťazce ponúkajú knihu kvôli reklame aj za 389 korún, čím poškodzujú najmä malých kníhkupcov. Pri tejto cene je ich zisk minimálny.
Vyhlásenia slovenského vydavateľa, že cena je vecou predajcov, nahnevali tých, ktorí sa v zmluve s Ikarom zaviazali dodržať cenu 499 korún pod hrozbou pokuty 30tisíc a náhrady škody. Artfórum síce takú zmluvu nepodpísalo, aj tak však jeho majiteľ Vladimír Michal považuje za džentlmenské dodržiavať nepísané pravidlo odporúčaných cien.
Autor: zu