Piatok, 30. júl, 2021 | Meniny má LibušaKrížovkyKrížovky
MÉDIA A MARKETING

Sto miliárd dolárov na reklamu

Reklama je tam, kde vysielajú televízne stanice a vychádzajú noviny, je na bilbordoch, v rádiách, na internete, v poštových schránkach, na električkách i vo vlakoch. Je skrátka všade. Aj geograficky. Iba máloktorý fenomén je taký globálny, ako reklama. Vý

robok musí byť propagovaný rovnako bez ohľadu na to, či jeho reklamu vidíte na letisku v Londýne, na záberoch z Veľkej ceny Turecka, či v týždenníku na Slovensku. A to aj niečo stojí.

Časopis Advertising Age publikuje každoročne monitoring výdajov za reklamu v médiách. Prostredníctvom prieskumných a mediálnych agentúr zbiera údaje z 90 krajín sveta a následne ich vyhodnocuje.

Nie mobily, ale autá

Nie je nad to, pozrieť sa na ktorýkoľvek reklamný trh v kontexte iných krajín. Ak má človek chuť hrabať sa v tabuľkách, môže si urobiť lepší prehľad hoci aj o tom našom, slovenskom. V tunajších reklamách mesiac čo mesiac dominujú najmä mobilní operátori a finančné služby. Z globálneho pohľadu sa tieto dve produktové kategórie nachádzajú na konci rebríčka, každá s približne 2,5% podielom na výdavkoch na reklamu.

Skryť Vypnúť reklamu

Vynára sa tak otázka: Ak nie mobilný operátor, ani banka, ktoré výrobky či služby by mohli byť propagované viac? Nebudem napínať: najviac do reklamy investujú automobilky (23 percent všetkých výdavkov na reklamu) a výrobcovia prípravkov určených na starostlivosť o telo (20 percent). S odstupom nasledujú produktové skupiny ako zábava a médiá, potraviny, lieky, elektronika, nealko, obchodné siete či čistiace prípravky.

Dvaja najväčší „neznámi“

Na Slovensku sú najväčšími zadávateľmi telekomunikační operátori. Podľa Advertising Age za rok 2006 na reklamu minuli spolu takmer 210 mil. USD, v prepočte približne 4,8 miliardy Sk. V tomto roku, keďže na trh vstúpil nový mobilný operátor, to bude ešte určite viac. Je to, samozrejme, ich vec.

Skryť Vypnúť reklamu

Ale verili by ste, že Deutsche Telekom (T Mobile a T Com) i France Telecom (Orange) investujú do reklamy na Slovensku viac, než napríklad v Poľsku, ktoré má takmer 40 miliónov obyvateľov? Alebo že Deutsche Telekom vrazí do reklamy na Slovensku 2,5–krát viac, než v Rakúsku?

Dlhujem ešte odpoveď na otázku, kto sú najväčší zadávatelia reklamy na svete: Procter&Gamble a Unilever, pre bežného spotrebiteľa dve celkom neznáme firmy. Ich značky však hovoria za všetko (v abecednom poradí): Ariel, Braun, Cif, Domestos, Escada, Flora, Gilette, Head&Shoulders, Knorr, Lipton, Max Factor, Old Spice, Pantenne, Rama, Signal ... a tak ďalej. Už ich poznávate?

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  5. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  6. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  10. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 9 581
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 4 424
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 585
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 395
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 341
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 260
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 194
  8. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 476
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 218
  10. Jeden deň na Bratislavu nestačí 1 980
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu