BRATISLAVA. Najviac čitateľov portálu sme.sk v minulom roku pritiahli tragédie, kuriozity, rozhovory so známymi nepolitickými tvárami, či novinky zo sveta technológií .
Podľa štatistík čítanosti sme.sk bola jednoznačne najčítanejšia správa minulého roku spravodajstvo o osude dvojčiat Miška a Mareka po tom, ako sa bratislavským lekárom podarilo oddeliť ich zrastené telíčka. Informácie o priebehu a výsledku operácie hľadalo celé Slovensko, na sme.sk si správu prečítalo viac ako 114–tisíc čitateľov. Podobne to bolo aj v prípade článku o tragédii v Novákoch.
Znova sa tak potvrdili slová šéfov online vydaní slovenských denníkov, že čitatelia dávajú na internete prednosť informáciám o tragédiách pred správami z politiky.
Nostalgia za komunizmom
Veľký úspech medzi čitateľmi mala v minulom roku novinka online vydania - rozsiahle rozhovory Karola Sudora s osobnosťami. Ich čitateľskú atraktívnosť dokazuje aj množstvo diskusných príspevkov k niektorým z nich. Napríklad pod rozhovorom so športovým komentátorom Karolom Polákom ich bolo vyše 1300.
Do prvej dvadsiatky najčítanejších textov roka 2007 sa dostali rozhovor s Lacom Lučeničom, Jožom Rážom a Polákom. Všetci traja majú spoločné to, že zažiarili pred rokom 1989 a v rozhovoroch hodnotia obdobie socializmu. Konfrontácia s minulým režimom či spomienky na socializmus priťahujú tradične veľa čitateľov, ale vyvolávajú aj široké polemiky.
Z fotiek sa do top 20 dostala fotogaléria výbuchu v Novákoch zostavená z fotiek od čitateľov a nenápadná fotka s dvojzmyselným názvom Dievča s loptičkami.
Aj keď politika patrí denne medzi najčítanejšie články, do prvej desiatky roka sa dostal len krátky rozhovor redaktorky Veroniky Šutkovej so šéfom národniarov. Navyše ani ten na webe nezaujal netradičnými politickými názormi, ale bol skôr ukážkou vulgárneho spôsobu komunikácie Jána Slotu.
Video prekvapilo
Prekvapením je druhé miesto článku Safari video šokovalo expertov, o náhodnom amatérskom videu súboja afrických šeliem, ktorý popiera doterajšie zákony prírody o predátoroch.
Šéfredaktor Sme.sk Tomáš Bella sa pozastavuje aj nad faktom, že štvorka naj textov roka má v sebe aj video alebo zvukovú nahrávku. „Na porovnanie, celkový podiel článkov s videom sa počíta sotva v promile,“ hovorí Bella.
Tradične rozruch medzi čitateľmi vyvoláva akákoľvek zmienka o neetickej reklame. Z tejto témy sa na vysoké miesto medzi top články vyšplhala správa s názvom Paródia na O2, alebo parazitujúca reklama?. Text ukázal na podobnosť štvorsekundového vcelku nenápadného spotu, ktorý sa objavil len jeden deň a bol veľmi podobný práve prebiehajúcej reklame mobilného operátora O2, ktorý v ten deň vstupoval na trh.