Nedeľa, 25. júl, 2021 | Meniny má JakubKrížovkyKrížovky

Električka opäť pôjde až do Viedne

Na obnovenie električkového spojenia Bratislava – Viedeň treba novo postaviť najmä časť v Petržalke.

Električka by nemali konkurovať rýchlovlakom, ale spájať čo najviac malých miest na trase.Električka by nemali konkurovať rýchlovlakom, ale spájať čo najviac malých miest na trase. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – ČTK)

VIEDEŇ. Električkové spojenie medzi hlavnými mestami Rakúska a Slovenska by mohlo byť znovu skutočnosťou v roku 2013. Oznámilo to vedenie tak­zvanej Bádenskej dráhy, ktoré je súčasťou viedenských dopravných podnikov.

Pripomienka, že pred vojnou medzi Viedňou a Bratislavou jazdila električka a že by túto tradíciu bolo dobré obnoviť, zaznievala v posledných rokoch z úst slovenských politikov prakticky pri každom stretnutí s rakúskymi predstaviteľmi.

Teraz sa zdá, že myšlienka obnovenia „električky“ by predsa len mohla byť uskutočnená. Predbežný projekt predpokladá využitie terajšej dráhy z Viedne do Badenu a aj linky rýchlodráhy S7 do Wolfsthalu. Novo vybudovať treba len sedemkilometrový úsek z Wolfsthalu do Petržalky, ktorý bol po vojne zlikvidovaný. Prvé odhady hovoria, že obnovenie voľakedajšej električkovej linky by stálo asi 70 miliónov eur (2,2 miliardy korún). Najväčšiu časť týchto prostriedkov by zhltol most, ktorý by bolo nutné postaviť cez diaľnicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Autori projektu vychádzajú okrem iného z veľkého úspechu lodného spojenia medzi Viedňou a Bratislavou, ktoré je pod názvom Twin City Liner navzdory relatívne vysokej cene značne vyťažené a na budúci rok má byť rozšírené o ďalšie plavidlo.

Konkurenciu rýchlovlakom železnice by električka podľa nich nemala predstavovať, pretože jej hlavným cieľom by bolo spojiť čo najviac malých miest na trase s hlavnými mestami. Predpokladá sa, že jazda električkou medzi Viedňou a Bratislavou by trvala niečo vyše hodinu a nový spoj by mal ísť každú štvrťhodinu.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  4. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  5. Od Česka až po Jadran
  6. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  7. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  8. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  6. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  7. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  10. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 10 455
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 8 004
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 205
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 880
  5. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 4 071
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 035
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 733
  8. Od Česka až po Jadran 3 392
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 668
  10. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 2 311
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu